Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-06-16, 12:20
  #1
Medlem
Jag kan verkilgen inte somna på dettta medel, skulle somna bättre på en Redbull, Inte så att jag inte känner något men trött blir jag inte.

Nitra blir man lite sömning av men vad skall jag testa?? Jag vill inte köra på halvbenzos typ imovane och stilnox

Midazolam somnade jag på direkt men blev resistens efter bara någon vecka.
Citera
2006-06-16, 12:36
  #2
Medlem
Knäckebröds avatar
Hehe, ja du... Kroppen är ett mysterium. Vissa klarar inte somna ordentligt på Flunitrazepam och kanske gör det i andra fall på Nitrazepam, Mogadon.
Jag tar mig gärna en gonattare med triazolam, Halcion. Den kickar bra och funkar ypperligt på mig. Finns säkert en uppsjö av anledningar till varför preparat slår så olika från person till annan.
Citera
2006-06-16, 12:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Hehe, ja du... Kroppen är ett mysterium. Vissa klarar inte somna ordentligt på Flunitrazepam och kanske gör det i andra fall på Nitrazepam, Mogadon.
Jag tar mig gärna en gonattare med triazolam, Halcion. Den kickar bra och funkar ypperligt på mig. Finns säkert en uppsjö av anledningar till varför preparat slår så olika från person till annan.

Har inte testat Halcion men antar att det är som Midazolam som kickar på snabbt. Dock är det inte helt enkelt att få tag på halcion
Citera
2006-06-16, 12:58
  #4
Medlem
Fushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
Jag kan verkilgen inte somna på dettta medel, skulle somna bättre på en Redbull, Inte så att jag inte känner något men trött blir jag inte.

Nitra blir man lite sömning av men vad skall jag testa?? Jag vill inte köra på halvbenzos typ imovane och stilnox

Midazolam somnade jag på direkt men blev resistens efter bara någon vecka.

Kan inte heller sova på det. Spelar fan ingen roll hur många jag trycker i mig jag blir bara zombie. Ganska vanligt på "flödder" därav det populära användandet som drog.
Citera
2006-06-17, 00:01
  #5
Medlem
Herr obersts avatar
Någon speciell anledning att du inte vill köra på "halv-benzos"?
Testa theralen så somnar du definitivt på rätt doser. Lycka till att komma upp på morgonen bara.
Citera
2006-06-17, 01:15
  #6
Medlem
Knäckebröds avatar
(Eftersom jag är så aktiv idag river jag väl av ett kapitel på studs...)


Halcion, den lilla sovaren larmar på ganska omgående. Främst ett sömnmedel pga dess rappa insättningseffekt.
Första bensopreparat med riktigt kort halveringstid. Nej, inte så värst enkel att komma över.

Midazolam som du nämnde är också effektsnabb men främst ett centralt lugnande och muskelavslappnande medel. Inte direkt sova-sova preparat.
Om jag inte snurrar till det helt nu så finns den bara för iv bruk (injektionsvätska) i Sverige numera.
Utrikes hittar du den i tabbs som t ex. Ipnovel, Hypnovel, Rocam och Dormicum. Sistnämnda från Roche fanns i tablettform på hemmaplan förr. Numera bortrensade från marknaden.

Triazolam, Halcion fick jag under större delen av mitt första receptår av Diazepam efter en fulare bilvurpa -99.
Då, med synnerligen goda skäl. Denna plockade dom av mig relativt snabbt (ansvarig läkare--puckot).
Nä, skämt å sido, bedömde riskerna för ett missbruk (?) som påtagligt. Hävdade vidare att kombination i sig inte var direkt passande.
Det blev tydligen för mycket att både matas med Stesolid dagligen samt låta Halcion släcka lampan åt en.
Kanske var han bara nitiskt lagd i allmänhet. Letat lite efter något hållbart som visar på direkta olämpligheter ihop. Nåväl, Stess-10.or har jag kvar än idag.

Javisst, förstår ur läkarens perspektiv. Inte. (helt i.a.f.). Lyckligtvis så springer jag på Triaz ibland, om än mer sällan via... la la la... och passar då på att knipa den mängd som finns tillgänglig för stunden.
Känns bara tryggt att ha i skåpet ifall insomningsperioderna är extra svåra. Vilket dom är mellan varven av olika och i vissa fall givna anledningar.

Som ren "slaggare" anser jag den visat på överlägset bäst resultat av hittills prövade preparat genom åren.
Halcion använder jag heller aldrig för att bara fluddra på. Dessa är endast vigda för sömn.

Flunisar äter jag ganska sällan.
Mysterium? Vet ej. Bättre för en del, helt fel för andra. Pröva dig fram lite hyggligt. Det finns nog något som passar dig som handsken.
Du kan även bli positivt överaskad av preparat i helt andra klasser. Funkar faktiskt bra för många.


Så, gå och lägg dig nu. Du lär hitta något till sist.
Citera
2006-06-17, 04:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
(Eftersom jag är så aktiv idag river jag väl av ett kapitel på studs...)


Halcion, den lilla sovaren larmar på ganska omgående. Främst ett sömnmedel pga dess rappa insättningseffekt.
Första bensopreparat med riktigt kort halveringstid. Nej, inte så värst enkel att komma över.

Midazolam som du nämnde är också effektsnabb men främst ett centralt lugnande och muskelavslappnande medel. Inte direkt sova-sova preparat.
Om jag inte snurrar till det helt nu så finns den bara för iv bruk (injektionsvätska) i Sverige numera.
Utrikes hittar du den i tabbs som t ex. Ipnovel, Hypnovel, Rocam och Dormicum. Sistnämnda från Roche fanns i tablettform på hemmaplan förr. Numera bortrensade från marknaden.

Triazolam, Halcion fick jag under större delen av mitt första receptår av Diazepam efter en fulare bilvurpa -99.
Då, med synnerligen goda skäl. Denna plockade dom av mig relativt snabbt (ansvarig läkare--puckot).
Nä, skämt å sido, bedömde riskerna för ett missbruk (?) som påtagligt. Hävdade vidare att kombination i sig inte var direkt passande.
Det blev tydligen för mycket att både matas med Stesolid dagligen samt låta Halcion släcka lampan åt en.
Kanske var han bara nitiskt lagd i allmänhet. Letat lite efter något hållbart som visar på direkta olämpligheter ihop. Nåväl, Stess-10.or har jag kvar än idag.

Javisst, förstår ur läkarens perspektiv. Inte. (helt i.a.f.). Lyckligtvis så springer jag på Triaz ibland, om än mer sällan via... la la la... och passar då på att knipa den mängd som finns tillgänglig för stunden.
Känns bara tryggt att ha i skåpet ifall insomningsperioderna är extra svåra. Vilket dom är mellan varven av olika och i vissa fall givna anledningar.

Som ren "slaggare" anser jag den visat på överlägset bäst resultat av hittills prövade preparat genom åren.
Halcion använder jag heller aldrig för att bara fluddra på. Dessa är endast vigda för sömn.

Flunisar äter jag ganska sällan.
Mysterium? Vet ej. Bättre för en del, helt fel för andra. Pröva dig fram lite hyggligt. Det finns nog något som passar dig som handsken.
Du kan även bli positivt överaskad av preparat i helt andra klasser. Funkar faktiskt bra för många.


Så, gå och lägg dig nu. Du lär hitta något till sist.


Tack för ett extremt bra svar. Dock vill jag hävda att midazolam(dormicum i tabletform) funkade extremt bra som insomningsmedel de första gågerna men redan efter någon vecka avtog effetkten markant. Jag är inte ute efter något sömnmedel i den mening att jag vaknar under natten därför gillade jag Dormicum som gick utt snabbt ur kroppen.
Citera
2006-06-17, 06:38
  #8
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
Tack...


Tack själv, Slukisch.


Jag betvivlar inte alls att du fann John Blund när du åt detta preparat. Midazolam är en kraftigare typ med snabb effekt. Har samtidigt en mer kortvarig hypnotika. Möjligtvis därför du vaknade upp som en fjäderbatong mitt i natten? Används ju idag uteslutande av personal inom sjukvården. Intravenöst. Sedering, grader av lokalbedövning och/eller smärtlindring i samband med ingrepp. Både före och under operationer och andra liknande, läckra situationer.

Det lär ju visa sig med tiden vad du reagerar bäst på och med.



Nä, nu får de va slutjobbat för i natt. Frukost får det bli.

/Ha de bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback