2022-04-01, 16:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kommer du upp? Står du på södra eller sitter du i rullstol på handikappsektionen?
Jag kommer upp givetvis. Reser dock direkt till matchen och hem igen.

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Chans eller ej, ska bli kul med allsvenkan igen. Sen om vi nitar till Bajen i första omgången är bara en bonus, hur liten chans det än må vara.
Ska du upp mister? Du vet nog vem jag är så om du känner för det kan du ge mig en klapp på axeln.
Citera
2022-04-01, 18:46
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi kommer såklart bli antastade av AIK imorgon. Allt annat är en jätteskräll. Men det skall ändå bli spännande att se vem som får spela nu när Friberg är borta. Skulle vara kul att se Romeo från start, samtidigt hoppas man ju även att Samuel G är redo på allvar.

Hur länge beräknas Friberg vara borta?
Citera
2022-04-01, 18:53
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Hur länge beräknas Friberg vara borta?
Han har bara lite snuva så han är nog snart tillbaka. Men jag är inte en av dom som tror att vi står och faller med Friberg. Nu när vi har Samuel Gustafson och Berggren förlängde samtidigt som Romeo ser löjligt bra ut så skulle jag säga att det är den position vi har bäst täckning på. Förstår inte varför vi förlängde med Faltsetas bara?
Citera
2022-04-01, 20:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han har bara lite snuva så han är nog snart tillbaka. Men jag är inte en av dom som tror att vi står och faller med Friberg. Nu när vi har Samuel Gustafson och Berggren förlängde samtidigt som Romeo ser löjligt bra ut så skulle jag säga att det är den position vi har bäst täckning på. Förstår inte varför vi förlängde med Faltsetas bara?

Faltsetas är en stomme i alla lag som satsar på plats 5-8
Citera
2022-04-01, 22:24
Medlem
snurresprettiss avatar
Någon som har koll på antal sålda biljetter till första omgångens matcher?
Citera
2022-04-01, 22:36
Medlem
pooway1s avatar
Hora! Hammarby kommer vinna guld i år, sätter allt jag har. Fittliv!
Citera
2022-04-01, 22:40
Medlem
lemmy124s avatar
Bajen; utsålt(förutom Helsingborgsklacken).
Innan match lär 20 000 marschera nerför Götgatan.
Vi gör vad fan vi vill.
Phil Lynott är förövrigt Bajare.
Edit. Bajen tar dubbeln i år.
https://www.youtube.com/watch?v=kNmx...=ThinLizzyVEVO
Citera
2022-04-02, 00:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Bajen; utsålt(förutom Helsingborgsklacken).
Innan match lär 20 000 marschera nerför Götgatan.
Vi gör vad fan vi vill.
Phil Lynott är förövrigt Bajare.
Edit. Bajen tar dubbeln i år.
https://www.youtube.com/watch?v=kNmx...=ThinLizzyVEVO
marschernas lag...
Citera
2022-04-02, 08:12
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Nu Jävlar!!!
Citera
2022-04-02, 08:39
Medlem
snurresprettiss avatar
StockholmsHIF mot SkåneHIF, lär bli hemmaseger.
Citera
2022-04-02, 08:57
Medlem
snurresprettiss avatar
Min allsvenska tabell

1 Malmö
2 AIK
3 Hammarby
4 Djurgården
5 Elfsborg
6 Häcken
7 Norrköping
8 Kalmar
9 Göteborg
10 Sirius
11 Mjällby
12 Varberg
13 Sundsvall
14 Helsingborg
15 Värnamo
16 Degerfors

- Malmö har den klart bästa truppen och trots Europa spel så tror jag Malmö kommer lösa det.

- AIK tycker jag har den näst bästa truppen och inte säkert dom går till något gruppspel i Europa och kan då fokusera på Allsvenskan. Guidetti lär väl komma till sommaren

- Jag tror mycket på Hammarby i år, dom kan säkert vara med i racet hela vägen men vinner dom cupen så vill dom säkert gå långt i Europa, klarar dom båda?

- Djurgården har kanske ett bättre trupp än Hammarby men min magkänsla säger att Djurgården blir sämst i Stockholm i år. Kommer definitivt vara med i racet ett bra tag.

- Elfsborg har ett bra och spännande lag och tillsammans med Djurgården det mest självsäkra laget sett till vilket lag och fotboll man spelar.

- Häcken blir bäst i Göteborg, spännande nyförvärv och tror att Högmo kan få till ett klart bättre Häcken denna säsongen.

- Norrköping är svårbedömda, har ett bra lag men tror ändå inte att dom kommer bättre än förra säsongen, bra nyförvärv dock. Kanske lite för många backar in.

- Kalmar fortsätta med sin bländande fotboll men tror att nyförvärven inte riktigt lyfter till samma nivå som förra årets lag. Jag tror Kalmar sluta 8a.

- Göteborg har en bra startelva men tunn trupp, tycker inte man har något särskilt bra försvar så där kommer man släppa in ett antal onödiga mål.

- Sirius tror jag blir ungefär som förra året, man kommer inte riktigt vara med i bottenstriden när det drar ihop sig men heller inget lag som sticker ut.

- Mjällby är också ett svårbedömt lag, kan absolut klättra några placeringar men tror ändå att dom kommer tillbringa större delen av säsongen på nedre halvan.

- Varberg tror jag precis som Sirius gör en bra säsong men heller ingen spektakulär säsong, dom hänger kvar utan att behöva kvala.

- Sundsvall tror jag blir allsvenskans positiva överraskning, dom stannar kvar utan kval och kan säkert ställa till det för en hel del lag på hemmaplan.

- Jag tror att Helsingborg får kvala, tycker inte Helsingborg har något jättebra lag så ett kval tycker jag känns rimligt.

- Värnamo tippar jag nästsist utan att egentligen har någon jättebra koll men här går jag på magkänslan.

- Degerfors hade jag gärna sett vara kvar men tycker tappet av Edvardsen känns nästan omöjligt att ersätta, även försvaret tycker jag inte imponerar särskilt mycket.

LÅT ALLSVENSKAN 2022 STARTA!!!!!
Citera
2022-04-02, 09:33
Idag börjar det. Bara 5 1/2 timme kvar. Man blir lika förvånad varje år när det redan är dags för en ny säsong. För första gången på väldigt lång tid är jag skeptisk till hur våran säsong kommer bli. Senast var väl när vi värvade spelare som Rexhepi och vidare.

Det positiva är att jag är medveten om vilken bedrövlig tippare jag är så nu när jag tror att vi får kämpa för att undvika botten så kommer vi väl ta 30 raka segrar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in