2022-07-28, 12:40
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Situationen som uppståt kan inte läggas på JJ utan enbart på Jeahze. Inget lag vill ha sådant beteende hos kontrakterade spelare.
Att markera att detta inte tolereras, utan att kontrakt gäller, är helt rätt och inga konstigheter.

Jeahze är en av allsvenskans bästa spelare i år, så det blir en tung förlust hur man än vrider och vänder på det för Bajen. Vi kommer aldrig få ut över 25 miljoner så som vi värderar honom i guldjakten.

Nu är jag på lite tunn is här men var det inte JJ som värvade in honom? Efter att ha betett sig liknande mot Mjällby?

Nu tar man in en småbråkig norrman. Att Djurdjic skulle vara jaget före laget fanns väl också förhöjd risk för?

Absolut att det ytterst handlar om spelarnas moral men även om vilken profil och karaktär man värvar. Svårt att se Emil Bergström eller Tibbling träningsvägra för att exemplifiera.
Citera
2022-07-28, 12:41
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Kan de mycket väl göra men sånt här beteende verkar vara standard. Sen så har ju spelare bråkat till sig till Hammarby, Berisha?

Besiktas, den där slemmiga agenten som Hadzikadunic såga hårt har ju inte följt reglerna. Så där kan väl Hammarby anmäla allihopa?
Även Jeazhe bråkade sig ur kontrakt för att komma till er. Inte oväntat att historien upprepar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Situationen som uppståt kan inte läggas på JJ utan enbart på Jeahze. Inget lag vill ha sådant beteende hos kontrakterade spelare.
Att markera att detta inte tolereras, utan att kontrakt gäller, är helt rätt och inga konstigheter.

Jeahze är en av allsvenskans bästa spelare i år, så det blir en tung förlust hur man än vrider och vänder på det för Bajen. Vi kommer aldrig få ut över 25 miljoner så som vi värderar honom i guldjakten.
Säljer ni honom slipper ni huvudvärken. Det är lite det jag försöker säga.

Det är väl sämre på sikt, men är principer viktigare än guld?
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Blir lätt så när en spelare beter sig som en barnunge. Jag har redan släppt honom som jag gjorde med Milos tidigt, ingen är större än klubben.

Får vi 15+ miljoner tycker jag vi ska sälja, allt under det innebär frysboxen. Ledningen lär redan ha bra koll på eventuella ersättare med tanke på att det ryktats om Jeahze sedan i vintras. Pinas är tänkt som vänstermittback.
Ni är en klubb med stor spelaromsättning, viktigt att tänka på ert rykte.

10M i handen är bättre än 15M på läktaren.

Tror ni kommer sälja honom till underpris och skjuta problemet framför er.
Citera
2022-07-28, 12:57
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Även Jeazhe bråkade sig ur kontrakt för att komma till er. Inte oväntat att historien upprepar sig.

Ni är en klubb med stor spelaromsättning, viktigt att tänka på ert rykte.

10M i handen är bättre än 15M på läktaren.

Tror ni kommer sälja honom till underpris och skjuta problemet framför er.

Ja det är ju nackdelen med att spela fin framåtlutad fotboll. Lättare att visa upp sina kvaliteter hos oss jämfört med exempelvis gnägget vilket får andra klubbar att intressera sig.

Kortsiktigt absolut, långsiktigt är det bättre att stå på sig.
Citera
2022-07-28, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Ja, så klart vi lär sälja honom. Vi kommer bli förlorare oavsett hur det blir.

Alternativet hade varit att vänta in 25k bud detta fönster och "tvingas sälja" för att vara schyssta
Eller låta Jeahze gå för guldet med Bajen, och sälja honom billigare efter säsongen.

Nu tvingas vi sälja honom, och tveksamt om det blir ens för halva priset av de 25M+ som "vi" tycker han är värd i guldstriden. Vinnaren på detta bråk är Jeahze själv och hans fitta till agent.
Citera
2022-07-29, 07:42
Medlem
Bye Bye Milo
Citera
2022-07-29, 09:06
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Bye Bye Milo
😭

Men får ni Jörgen Lennartsson så är det ok om ni sparkar Mimi… 🤣
Citera
2022-07-29, 09:34
Medlem
DavanDs avatar
Om Milos får sparken blir han den tredje tränaren i rad som vinner Svenska Cupen och sedan blir sparkad samma säsong, verkar vara en förbannelse över den bucklan.
Citera
2022-07-29, 09:56
Medlem
VanDogs avatar
På plussidan. Tuggummi Jojjes bedrift i relativ nutid, när di rälige vann ett dubbelmöte mot Halmstad
var givetvis ett smärre underverk. Avgå Jojje har han också hört, så det lär inte röra honom i
ryggen. Rutin har han och är säkert väldigt teoretiskt kunnig.

På minussidan. Blodtrycket. Han är en snackemaskin, dock alltid väldigt ödmjuk mot motståndaren när
han analyserar den senaste förlusten. Humöret det räcker med AC i laget.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-raseriutbrott

Mata in en alla tänkbara tränare i en dator, kör en simulation.
Eller låt en apa välja en lapp i en hatt.
Då ökar sannolikheten att valet skall bli framgångsrikt.
Citera
2022-07-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
Om Milos får sparken blir han den tredje tränaren i rad som vinner Svenska Cupen och sedan blir sparkad samma säsong, verkar vara en förbannelse över den bucklan.

Intressant spaning. Han tog även cupen med mer än halva startelvan i sjukstugan. Nu när den halvan är tbax så förlorar de. Är halvan mätt eller är det Miloś?

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-efter-fiaskot
Citera
2022-07-29, 10:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Intressant spaning. Han tog även cupen med mer än halva startelvan i sjukstugan. Nu när den halvan är tbax så förlorar de. Är halvan mätt eller är det Miloś?

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-efter-fiaskot
För många guld och för mycket skador i Malmös trupp.
Citera
2022-07-29, 12:34
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD

Bucklan har delats ut sedan 1967 - 1983. Därefter försvann den men återinfördes år 2002. Av alla dessa år så har 3 tränare sparkat samma säsong? Låter inte som en förbannelse enligt mig. Kan ju dock ha hänt att någon för många år sedan fick sparken samma säsong som vann cupen samma år.
Citera
2022-07-29, 12:49
Medlem
TheJackets avatar
En fråga till Djurgårdare.

Har Radetinac alltid varit såhär bra? Förr har jag väl inte tänkt särskilt mycket på honom annat än att han är en gris. Men när jag denna och förra säsongen kollat mer allsvenska matcher än någonsin utöver när blåvitt spelar så tror jag inte att jag sett honom göra en dålig match. Verkar kunna spela lite var som helst med.

Har allt bara fallit på plats nu när han är gammal som gatan eller tog hans grisighet helt enkelt min fokus innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in