2022-04-30, 21:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Vad gäller dessa hot på sociala medier så är det jävligt mycket fall till fall.

Om nån skriver typ "Sätter du din fot i Norrköping igen ska jag fan nita dig!" efter nån match där är det bara att rycka på axlarna.

Om nån skriver "Dra åt helvete din jävla sopa!" efter en dålig insats ska man kunna leva med men sen finns det dom stolpskott som är extremt grova i stil med "Jag ska komma hem till dig å våldta din dotter medan du tittar på och efteråt skär jag halsen av dig!" och då är det såklart rätt att anmäla.

Alternativt så skiter man i att läsa på social media (och då framförallt i samband med match) vilket många gånger är det mest vettiga.

Men Kevin Walker fick en död råtta i sin brevlåda med ett brev där det stod "Du ska dö din horunge!" efter att ha satt en straff hemma mot Blåvitt 2015 och indirekt hjälpt oss i guldstriden, det om något är helt bisarrt.
Citera
2022-04-30, 21:21
Medlem
Tänkte på en oviktig charmdetalj.

Är Varberg enda arenan där man som åskådare kan hamna bredvid en av spelarna vid pissoaren?

(Har alltså hänt mig ett par ggr. En gång i Superettan och en gång i Allsvenskan. Omklädningsrummen är bredvid och när de har kö på sin toa smiter ibland spelare in på den offentliga, dit dom har en dörr).
Citera
2022-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så föreningen Djurgården har polisanmält massa hot som kommit till spelarna i laget efter derbyt.

Är jag den enda som tycker att spelare ska kunna ta ord med en klackspark och låta de gå in och ut genom örat?
Förstår om man anmäler om ord går till handlingar,men detta känns så larvigt anmäla sina fans som bara uttrycka sin frustration.
Jag citerar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...
Det kanske går en gräns där, om man nu ska dra den någonstans.

Kritik: "du är så jävla dålig" - "OK".
Hot: "Ser jag dig, ska jag nita dig. Var beredd när du går ensam" - inte OK.

(FB) Kritik på sociala medier - var går gränsen?
Citera
2022-05-01, 09:46
Såg precis Edvardsens mål från igår. 3 mål på 6 omgångar är såklart fullt godkänt. Men vilka skitmål han får! 🤣 (Får, inte gör)
Citera
2022-05-01, 10:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Såg precis Edvardsens mål från igår. 3 mål på 6 omgångar är såklart fullt godkänt. Men vilka skitmål han får! 🤣 (Får, inte gör)
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Edvardsen kommer göra sina 10-15 mål i Djurgården den här säsongen och på pappret vara en lyckad värvning, men han kommer inte avgöra några stora matcher. Mitt tips är att när vi summerar säsongen så har han inte gjort fler än 3 mål mot topp 6-lagen.
Citera
2022-05-01, 12:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Edvardsen kommer göra sina 10-15 mål i Djurgården den här säsongen och på pappret vara en lyckad värvning, men han kommer inte avgöra några stora matcher. Mitt tips är att när vi summerar säsongen så har han inte gjort fler än 3 mål mot topp 6-lagen.
Det är en lågoddsare, spelare som går skytteligavinnare i brunkarlag misslyckas i topplagen.

Vi får se hur säsongen utvecklas men annars är Edvardsens signum kylan i avgörande lägen. Ligger han 30 cm före i steget och har ett friläge i snäv vinkel så sitter bollen varje gång. Tvärtom är det väl mot de bättre lagen dessa lägena kan tänkas dyka upp. Han har dock fått en del bra lägen mot t.ex. er i Cupen eller mot IFK Göteborg där han drar till på boll i motrull, där är det snarare tekniska kvalitéer eller objektiv svårighetsgrad i själva momentet som begränsar.

Än så länge tycker jag han är klart sämre än KH i pressen men klart bättre i målproduktionen. 3 mål på 5 matcher mot KHs 2 på totalt 24 matcher 2021. Holmberg blir tydligt stressad och överarbetar de väldigt klara lägena som dyker upp, men han är väldigt underskattad i jobbet som länkspelare och pressen. Titta t.ex. på hur vi radar upp lägen sista 10 mot IFK Göteborg.

Selmani kommer få en Holmberg-esque säsong där han är rivig i pressen men ej sätter lägena i hög nog omfattning. Kommer få oförtjänt kritik för detta. I vår liga får man räkna med att 9or i denna rollen klarar 2/3 eller 2,5/3 av press, länkspel och målproduktion. Den spelare som fixar allt 3 moment spelar inte i Allsvenskan, Buya t.ex.
Citera
2022-05-01, 12:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Haha lite så, men måltjuvar har en förmåga att "få" enkla lägen.
Senast redigerad av cokehyena 2022-05-01 kl. 12:15.
Citera
2022-05-01, 12:47
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tycker man får ta "näthat" med en nypa salt men hot är trots allt olagligt. "Jag ska döda dig din jävel" när man är arg räknas inte som olaga hot, utan det kräver lite mer raffinerade ord för att det ska vara olagligt.

Men sen, hur många hot övergår till handling i praktiken? Det har väl i princip inte skett.

Edit: Vet iofs inte hur det funkar med hot över nätet, men i verkligheten krävs det mer än bara yttrande av orden. Det var ju en 17-åring som dömdes för något han postade på Durmaz IG efter Tysklandsmatchen 2018. Kändes lite överdrivet kanske.
Ingen aning om var du fått detta ifrån, men det stämmer inte. Man kan absolut fällas för olaga hot om man säger ”jag ska döda dig din jävel” till någon i verkligheten, oavsett om man ”är arg” eller ej. Samma sak över internet. Om något är det snarare innehållet i ett hot skrivet på internet som behöver vara grövre, eftersom det i ett muntligt hot framställt öga mot öga finns fler omkringliggande beteenden (till exempel kroppsspråk etc.) som skulle kunna förstärka den hotades fruktan för hotets förverkligande.

Men allt beror på omständigheterna. Det går inte att säga att alla fall av uttalanden av ”jag ska döda dig din jävel” utgör, eller inte utgör, olaga hot. Samma sak gäller för uttalanden av grövre hotelser än så. Bedömningen kommer alltid bero på omständigheterna i det enskilda fallet.
Citera
2022-05-01, 12:53
Medlem
Såg highlights från gårdagens match... är Bäckström blind? Han måste ju korrigera problemen nu, igår gav alltså Sirius för fan bort 2 mål som om det vore amatörfotboll på lägsta möjliga nivå.
Citera
2022-05-01, 12:57
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Atlanten påstår att de blev utsatta för en "överbelastningsattack". Jag undrar dock vilka som skulle vilja lägga tid & energi på något sådant? Black Army? Den här satsningen drar tyvärr ett löjets skimmer över Blåvitt.

Jag tror snarare det är de egna fansen som håller på. Inte många som är positivt inställda till att blåvitt skall pyssla med sån här skit
Citera
2022-05-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Edvardsen används på fel sätt i Djurgården för att kunna göra sig själv rättvisa. Skrev det när dom gjorde klart med honom, det är ingen typisk straffområdesspelare eller central anfallare vilket jag förmodar att Djurgården vill att han skall vara.

Det är en typ av Rieks situation, där MP försökte få honom till att vara en högerytter, ett utmärkt sätt att misshandla en spelare på.
Citera
2022-05-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så föreningen Djurgården har polisanmält massa hot som kommit till spelarna i laget efter derbyt.

Är jag den enda som tycker att spelare ska kunna ta ord med en klackspark och låta de gå in och ut genom örat?
Förstår om man anmäler om ord går till handlingar,men detta känns så larvigt anmäla sina fans som bara uttrycka sin frustration.

Hot och trakasserier är såklart inget man skall behöva acceptera, det är inte spelarna som är löjliga, det är personerna som sitter och skriver massa skit på sociala medier som behöver kamma sig.

Jag har varit otroligt frustrerad och förbannad många gånger... det kommer lite med territoriet som Blåvit de senaste åren men det skulle aldrig falla mig in att göra det.

Så det kanske är på tiden att en del lär sig att hantera jobbiga situationer på något bättre sätt än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in