Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-28, 09:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Någon twittrade att I K-T och Danielsson är på vägen in.

Danielsson visst behövs det en mittback. Vad kostar det att lösa Isaac? Jag är lite tveksam om detta stämmer.
Danielson kan ni glömma rakt av pga livet efter fotbollen är fixat via DIF.

Ni har dock huvudvärk angående 9:a. Jag tycker Colak är underskattad och framförallt missförstådd. Det höga priset ska garantera en lägstanivå i hans spel. Habil målskörd i Allsvenskan. Blixtrade till mot Rangers dessutom. Ovanpå det riktigt bra attityd, inte ens jag kan tycka illa om honom.

Svårt att hitta spelare av hög kvalitét med motivation till spel i Allsvenskan.
Senast redigerad av cokehyena 2022-01-28 kl. 09:56.
Citera
2022-01-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Laul har blivit seriös nu när han har bytt arbetsgivare. Nu måste man splasha cash på Sportbladet pga försäsongen... illa.

Radulovic verkar alltså ha fått foten... om dom nu kan hitta en klubb åt honom, Örgryte skulle behöva en central anfallare, S1 borde han väl hålla för.

Vad har Gnaget för anfallare nu?
Fortsätter AIK med två anfallare; Stefanelli (12 mål ifjol) och Bahoui (10 mål i fjol) där bakom främst Ring, Rogic och Meja (ny med meriter från landslaget Kenya).

Radulovic (kontrakt över 2023) är inte alls dålig, men skulle nog behöva kontinuitet. Ett exempel på svårigheten/risken med de efterfrågade långa kontrakten.

Edit: Stefanelli & Bahoui gjorde 50% av AIKs mål förra säsongen? Edvardsen gjorde själv nästan 60% av Degerfors mål. Vad föredrar ni, en "supermålskytt" eller fler som delar på ansvaret. Ska man kika på frågan ordentligt, så borde man kanske rensa siffrorna från straffar. Stefanelli skulle ligga högre om inte Sebastian Larsson var straffskytt.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-01-28 kl. 12:28. Anledning: Särskrivning
Citera
2022-01-28, 13:21
Medlem
Är det någon som vet hur det blir med bortakortet denna säsong? På SEF:s hemsida hittar jag bara en notis om att det inte gick att köpa bortakort 2021 men att man skulle återinföra det 2022.

Tidigare år har de ju sålts vid den här tiden på året men jag gissar att man valt att avvakta med det i år, på grund av eventuella restriktioner. Jag tänker dock att detta borde ha meddelats på något sätt men jag hittar ingenting om det när jag söker.

Är det någon som vet?
Citera
2022-01-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fortsätter AIK med två anfallare; Stefanelli (12 mål ifjol) och Bahoui (10 mål i fjol) där bakom främst Ring, Rogic och Meja (ny med meriter från landslaget Kenya).

Radulovic (kontrakt över 2023) är inte alls dålig, men skulle nog behöva kontinuitet. Ett exempel på svårigheten/risken med de efterfrågade långa kontrakten.

Edit: Stefanelli & Bahoui gjorde 50% av AIKs mål förra säsongen? Edvardsen gjorde själv nästan 60% av Degerfors mål. Vad föredrar ni, en "supermålskytt" eller fler som delar på ansvaret. Ska man kika på frågan ordentligt, så borde man kanske rensa siffrorna från straffar. Stefanelli skulle ligga högre om inte Sebastian Larsson var straffskytt.

Ni har en målskytt i han Calvin, han borde det väl finnas potential i.
Citera
2022-01-28, 14:55
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Jag tror att de väntar till de stora ligorna har stängt sina fönster. Ćolak och Birmancevic kom väl inte förrän i feb/mars?

Det känns ju som att man inväntar och ser vad som "blir över" till nästa vecka. Bekymret nu är ju mest att man behöver hitta någon/några svenska spelare på rätt hylla för att det inte ska bli problem med utlänningskvoter och skit. Det är dags att börja köpa fler svenska spelare med bakgrund i andra klubbar.
Citera
2022-01-28, 15:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Det känns ju som att man inväntar och ser vad som "blir över" till nästa vecka. Bekymret nu är ju mest att man behöver hitta någon/några svenska spelare på rätt hylla för att det inte ska bli problem med utlänningskvoter och skit. Det är dags att börja köpa fler svenska spelare med bakgrund i andra klubbar.

Hur många spelare i truppen har mff nu egentligen som inte räknas som home grown?
Citera
2022-01-28, 15:25
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur många spelare i truppen har mff nu egentligen som inte räknas som home grown?

Jag vet inte exakt, men kvoten var orsak till att vi tog in Martin O som vänsterback i höstas, då vi var låsta att ta in en svensk. Sedan dess har vi tappat Franz, Colak och Bonke samt Anel och Sarr som är på väg ut. Det är 3 inhemska och som väl dessutom går som egna produkter i Europaspelet.
Citera
2022-01-28, 16:00
Medlem
jararvs avatar
Rodic och Paulinho har dratt från Bajen men vet ej vilken klubb det handlade om i Rodic fall för står inga nyheter om hans nya klubb i transfer sidan plus tre spelare mer har lämnat transfer nyheterna kom tre veckor cirka.
Citera
2022-01-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Just nu har vi tio stycken om jag räknar rätt (Moisander, Nielsen, Knudsen, Peña, Rieks, Birmancevic, AC, Gall, Berget, Abubakari). Gall är väl en bit från truppen om han inte presterar som en gud på försäsongen.

Nio är gränsen i Allsvenska matchtrupper.
Citera
2022-01-28, 16:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Just nu har vi tio stycken om jag räknar rätt (Moisander, Nielsen, Knudsen, Peña, Rieks, Birmancevic, AC, Gall, Berget, Abubakari). Gall är väl en bit från truppen om han inte presterar som en gud på försäsongen.

Nio är gränsen i Allsvenska matchtrupper.

Hur är läget med den där balkan mittbacken som de pratade om för någon vecka sedan.
Citera
2022-01-28, 17:30
Medlem
Citat:
Hur är läget med den där balkan mittbacken som de pratade om för någon vecka sedan.

Tjecken, Matej Chalus? Anel Avdic skrev på Twitter igår att han var mer eller mindre klar.

Känslan är också att Sarr är mer eller mindre klar också. Fick ingen speltid idag, och verkar som att han gick innan matchen var klar idag.

Edit: Kanske lite mer Silly-snack här. Blandade ihop trådarna.
Senast redigerad av J.G.R 2022-01-28 kl. 17:34.
Citera
2022-01-28, 22:11
Medlem
Försäsongspremiär imorgon mot Nordsjälland.

Gissar på att det blir

Benediktsson
Salo - Calle - Bjärs - Jallow
Norlin - Gurra - Thern - Sana
Mackan - Sorga

Bänk

Gustav Lillienberg
Bernardo Vilar
Hannes Lennartsson
Tim van Assema
Filip Ambroz
Hussein Carneil