Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jo, jag vet. Jag är bara lite trött på alla microbryggerier som snackar upp sin produkt, när den egentligen smakar ganska kass.
Dom gånger dom försöker sig på någon "vanlig" öltyp, där man ha annat att referera till, så märker man att det inte är bra.
Men när dom kommer med sin jävla "Mango Dubbel APA" så har man inget direkt att jämföra med. Även om det också smakar skit.
Jag kan hålla med om att det släpps mycket som aldrig skulle hamnat på systembolagets hyllor.
Problemet är väl att det finns så in i helvete många småbryggerier idag och för att sticka ut i mängden måste man experimentera och hitta nya smaker och uppfinna nya öltyper, det räcker tyvärr inte längre med att göra en riktigt bra pale ale eller någon annan klassisk öltyp om man vill synas.
Visst är det väl kul att öl uppmärksammas på ett annat sätt numera, men allt behöver inte analyseras, dokumenteras och redovisas i detalj på Untappd. För många verkar det viktigaste vara att få ihop så många smakade öl som möjligt, och då menar jag verkligen
smakade, inte att man druckit en flaska, eller ens ett glas, utan att man smakar och spottar ut! Detta sätter man sedan "betyg" efter, med tiondelar av poäng.