• 1
  • 2
2022-01-09, 19:34
Medlem
EnGodForlorares avatar
GT skriver:
En man i 50-årsåldern – tillhörande Hells Angels – har åtalats för mordförsök, grovt olaga hot, grovt vapenbrott och misshandel efter en till synes helt oprovocerad skjutning mot två män i Landvetter centrum. [...] Två nära bekanta har bestämt sig för att ta en promenad sent på natten den 8 oktober förra året. I närheten av en Ica-butik lägger de märke till en man som går i närheten av dem, framgår i förhör. Snart ropar mannen ”gå, gå, gå” och tar fram ett vapen – ett avsågat hagelgevär – som varit gömt innanför hans jacka, och knuffar dem mot ett mörkt hörn bakom Ica-butiken. Ett stort tumult utbryter, där de två männen försöker hålla fast mannen, och vapnet, på marken. Men då kommer det första skottet – som följs av flera till.

– Det var när jag höll i hans ena ben som han sköt mig, jag tror att han menade att skjuta mig, säger en av männen i förhör.

https://www.expressen.se/gt/krim/hel...vid-ica-butik/
Mannen som är fullvärdig medlem i Hells Angels ska enligt vittnen ha ropat "svartskalle", "hora" och "nysvenskar". Motivet är okänt men invandrarhat kan ha spelat roll. Vad vet vi om gärningsmannen?
2022-01-09, 19:39
Medlem
TheJackets avatar
Vittnena ljuger. Absolut ingen skriker "nysvenskar".

Svartskalle har ingen sagt sen 90-talet
2022-01-09, 19:40
Medlem
Deckard-Cains avatar
Var inte ha duktiga på att sköta sina business utanför centrum tidigare?
2022-01-09, 19:42
Medlem
Finns en tråd om det redan. Han verkar iofs vara knarkande idiot men det låter ändå rätt skumt att attackera två personer som spöar honom rätt ordentligt. Verkar inte finnas någon konflikt vilket för mig är en signal på att något inte stämmer. Men eftersom HA-cpet inte säger något i förhör så tar jag ingen ställning. En av poliserna säger i ett förhör att han är förvånad över att ett vittne verkar hjälpt MÄ och är trevlig mot honom trots att han alltid käftat emot mot poliser vid konfrontationer. Vilka vuxna normala människor hänger nere vid ett centrum på kvällar?

Kokain, benzo o alkohol har fått folk att spåra ut tidigare.

En gissning är ändå att de två MÄ och MGM käftat om något eller så har han bara inbillat sig.
Senast redigerad av Kukilon 2022-01-09 kl. 19:44.
2022-01-09, 19:42
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vittnena ljuger. Absolut ingen skriker "nysvenskar".

Svartskalle har ingen sagt sen 90-talet
Nähä. Vad säger man då istället?
2022-01-09, 19:44
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills

Man säger blatte.
2022-01-09, 19:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills

Blatte, Nigger, Ohyra, Smuts, Parasit. Tror inte en fullvärdig medlem i Hells Angels jobbar på gammelmedia.
2022-01-09, 19:55
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Blatte, Nigger, Ohyra, Smuts, Parasit. Tror inte en fullvärdig medlem i Hells Angels jobbar på gammelmedia.
Jo tjena att gammelmedia skulle titulera människor för horor och svartskallar. I Belarus kanske.
2022-01-09, 20:02
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Mannen som är fullvärdig medlem i Hells Angels ska enligt vittnen ha ropat "svartskalle", "hora" och "nysvenskar". Motivet är okänt men invandrarhat kan ha spelat roll. Vad vet vi om gärningsmannen?

Varför skulle en invandrarhatare vara medlem i en invandrarorganisation?
2022-01-09, 20:06
Medlem
Tooheyss avatar
Finns redan en tråd

(FB) Grovt våldsbrott (mordförsök), Landvetter, Göteborg. 2021-10-08
2022-01-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
GT skriver:
En man i 50-årsåldern – tillhörande Hells Angels – har åtalats för mordförsök, grovt olaga hot, grovt vapenbrott och misshandel efter en till synes helt oprovocerad skjutning mot två män i Landvetter centrum. [...] Två nära bekanta har bestämt sig för att ta en promenad sent på natten den 8 oktober förra året. I närheten av en Ica-butik lägger de märke till en man som går i närheten av dem, framgår i förhör. Snart ropar mannen ”gå, gå, gå” och tar fram ett vapen – ett avsågat hagelgevär – som varit gömt innanför hans jacka, och knuffar dem mot ett mörkt hörn bakom Ica-butiken. Ett stort tumult utbryter, där de två männen försöker hålla fast mannen, och vapnet, på marken. Men då kommer det första skottet – som följs av flera till.

– Det var när jag höll i hans ena ben som han sköt mig, jag tror att han menade att skjuta mig, säger en av männen i förhör.

https://www.expressen.se/gt/krim/hel...vid-ica-butik/
Det är så tragiskt att Hells Angels verkar blivit precis som alla andra blattegäng, det är bötfällningar och det är vansinnesdåd.

Hells Angels har alltid varit riktiga och nu sånt här?
2022-01-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Du glömde babbe och chokladdoppad
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback