2022-04-24, 11:28
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potsork
Vattningen brukar jag sköta på följande sätt: en 5-6 0,5l PET-flaskor i ryggsäcken eller två femliters dunkar. Har de väl etablerat sig och det inte råder ökentorka så resonerar jag som så, att man inte ska skämma bort plantorna med för mycket vatten eftersom jag tror att det hämmar rotbildningen, rötterna söker sig djupare.

Sätter du pet-flaskorna i marken då så att det blir en slags långvarig droppbevattning?
Jo men jag håller med dig om att plantan skall få jobba lite själv också, jag brukar tänka lite som man gör kring rosor.
Hellre mycket och sällan än lite och ofta, detta har samma inverkan på plantans rotbildning som det du nämner.
Om man dessutom tillämpar täckodling, som TS och jag tagit upp tidigare i tråden.
Kan man på så vis kan man dra ner på bevattningen, ytterligare ett snäpp.
Citera
2022-04-25, 19:22
Medlem
potsorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Sätter du pet-flaskorna i marken då så att det blir en slags långvarig droppbevattning?
Jo men jag håller med dig om att plantan skall få jobba lite själv också, jag brukar tänka lite som man gör kring rosor.
Hellre mycket och sällan än lite och ofta, detta har samma inverkan på plantans rotbildning som det du nämner.
Om man dessutom tillämpar täckodling, som TS och jag tagit upp tidigare i tråden.
Kan man på så vis kan man dra ner på bevattningen, ytterligare ett snäpp.

Nej jag bara häller ut det.
Jag brukar plantera blommorna så att varje planta liksom står i en fördjupning i bädden som i en skål.
Så är det bara att pytsa ut vattnet och så rinner inte vattnet iväg och gynnar ogräset runt omkring.
Citera
2022-04-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potsork
Nej jag bara häller ut det.
Jag brukar plantera blommorna så att varje planta liksom står i en fördjupning i bädden som i en skål.
Så är det bara att pytsa ut vattnet och så rinner inte vattnet iväg och gynnar ogräset runt omkring.

Smart att göra en liten krater! Har faktiskt tänkt tanken många gånger men brukar glömma bort de 😂

Hur gick det för dig förra sommarn?

Blir en lugn sommar för mig i år har så jävla mycket på jobbet och jobbar långt hemifrån så har inte tid att bära och jävlas i år!
Kanske planterar ut några men kommer inte vara hemma så vettefan om dom klarar 2.5 månad utan tillsyn ;/
Citera
2022-04-26, 13:20
Medlem
potsorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Smart att göra en liten krater! Har faktiskt tänkt tanken många gånger men brukar glömma bort de 😂

Hur gick det för dig förra sommarn?

Blir en lugn sommar för mig i år har så jävla mycket på jobbet och jobbar långt hemifrån så har inte tid att bära och jävlas i år!
Kanske planterar ut några men kommer inte vara hemma så vettefan om dom klarar 2.5 månad utan tillsyn ;/
Förra året var inget vidare, men det lilla jag drev upp hade bra kvalitet.
Citera
2022-04-26, 20:59
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Pekutyphoon blir ganska luftig och är inte direkt världens bästa. Men det är just korsningen med en auto som gör mig nyfiken. En bra auto, är bättre än pekutyphoon. Det är korsningen som intresserar mig. För pekutyphoon kan bli ganska stor. Om man kan kombinera storlek, bra buds och en relativt tidig early så har man prickat jävligt bra kan jag säga.

Hmm en kanon strain att köra i siften då altså, Fint Pollem är de inte mycket som slår i smak. ! Hoppas du får ett dunder år perlite.! MVH
Citera
2022-04-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Hmm en kanon strain att köra i siften då altså, Fint Pollem är de inte mycket som slår i smak. ! Hoppas du får ett dunder år perlite.! MVH

Hoppas du får ett år utan farbror blå
Citera
2022-04-27, 08:48
Medlem
potsorks avatar
https://ibb.co/cFFSsBR
Snart dags för krukor
https://ibb.co/fr99Ngb
Citera
2022-04-28, 06:27
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jointesmh
Tjena, nybörjare här, mina plantor har vuxit en hel del på längden men har inte mycket blad, stammen är dock stark nog för att de inte ska sloka.

Har läst en del att det är pga för lite ljus men jag har haft en stark solljuslampa på runt 15 timmar/dag.

Tror ni det skulle hjälpa att sätta ut dem nu nån vecka tidigare än planerat?

De ser ut så här:
https://ibb.co/Rj1ykfK

Någon växtlampa har du i alla fall inte.
Att blomman har växt på det där sättet tyder på att den får för lite sol.
Citera
2022-04-28, 17:11
Medlem
dirtysouths avatar
Hur mycket har ni lyckats få ut när ni kört utomhus i Sverige. Autos resp. regulära?
Citera
2022-04-28, 23:10
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Hoppas du får ett år utan farbror blå

Det hoppas jag verkligen oxå! Eller utan plantor som får fötter o försvinner.!
Citera
2022-04-28, 23:13
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Hur mycket har ni lyckats få ut när ni kört utomhus i Sverige. Autos resp. regulära?

80g torkat o trimmat på en auto.

Regular får man ut massa men luftiga buds med dålig thc halt enligt mig. Växt hus för regulars/femm
Citera
2022-04-29, 11:22
Medlem
Jag är lika taggad som ni är mina växtälskande vänner, jag har dock en liten fråga vissa av er börjar redan nu plantera ut seedsen men är det inte lite för kallt under nattetid för att kunna ha de (plantorna) hälsosamma? Man vill ha cirka 6-7 grader varmt (nattetid) har jag för mig.
Jag tänkte börja med att lägga autos i plasthink därefter plantera ut autosen i bädden man använde förra sessionen 🙏🏼 Dock för tidigt just nu! Lutar mig lite åt juni sen maj

Annars då? Vad har ni för snuskiga strains redo att bli absorberad av naturen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in