Citat:
Ursprungligen postat av
Perlite
Driver upp under en hps lampa i februari, mars…. ? Det är en utomhusstrain av en anledning. Kolla på trikomer är ju ingen idé. Vad är grejen med att Typhoon går till augusti? Mina gick till början på september. Odlar runt 60 breddgraden. Den jag odlade var en korsning, Pekutyphoon. Men är ganska säker på att det är ingen skillnad på hur man odlar en Typhoon med pekutyphoon. Mögel kommer alltid förr eller senare. Men mögel i augusti låter lite konstigt. Mina hade fett luftiga buds och var ganska mögeltåliga. Mögeltåliga betyder inte att dom INTE möglar utan betyder att dom inte möglar lika lätt. Om du tyckte att Typhoon möglar enkelt så kör på dina RQ så får du se…..
Tror inte du förstår hur strains fungerar när du säger "de e ju en utomhus strain av en anledning". Det är tomater också men dom måste ändå förodlas inne i svenskt klimat för att verkligen bli färdiga. Med förodling så blir RQS frön färdig i slutet av juli. Man kan till och med lyckas med två harvest på en sesång! Fullvuxna buds med amber trics så ruset blir balanserat och man slipper nojjan som finns vid typhoneerna. RQS northern light tål en hel del regn också, det vet jag enligt erfarenhet. Man måste förodla typhoon sedan placera den ute för att ha någon chans till buds över huvudtaget. September? Fyfan, det regnar och är rejält blött då. Verkar som enda chansen att få fullt mogna typhooner är att starta i december-januari, alternativt placera dom under plast-tak emot regnet vilket inte är rimligt vid guerilla growing.
Nybörjare som vill ha garanterad skörd utan strul, och diskret storlek på plantan: Satsa på Northern Light auto, Royal Dwarf, Fast Bud / quick one. Man kan ha 15 Northern Light RQS plantor i full blom ute och knappt känna lukten!