• 2
  • 3
2022-01-21, 05:00
Medlem
Jag personligen älskar vegansk vaniljglass oavsett märke, men har svårare för flera varianter av chokladglass när den kommer i bytta. Har du provat flera olika smaker från märkena du inte gillade? En del smaker kan ju som sagt vara bättre än andra.
Lidls kopia på Ben & Jerry (också vegansk förstås) är också god, finns med krossad kaka osv, rekommenderar!
Citera
2022-01-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Jag personligen älskar vegansk vaniljglass oavsett märke, men har svårare för flera varianter av chokladglass när den kommer i bytta. Har du provat flera olika smaker från märkena du inte gillade? En del smaker kan ju som sagt vara bättre än andra.
Lidls kopia på Ben & Jerry (också vegansk förstås) är också god, finns med krossad kaka osv, rekommenderar!

Skall kika in den på Lidl också, Lilly o Hannas som jag fick rekommenderat av nån tidigare i inlägget var extremt god( dessutom bra ingredienser)
Citera
2022-02-25, 23:49
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Vilken är den godaste mjölkfria glassen man kan köpa i butik alternativt göra hemma själv?

Jag tål inte mjölk och har inte hittat någon jag gillar. Testat exempelvis oatlys varianter och Gb's Choice varianter och de har en riktigt konstgjord smak som inte gillas. /fluffe

De enda veganska glassar som jag tycker är bra är Sias SaltKaramell och den redan nämnda Magnum Vegan.

Sias gamla veganglassar Saltlakrits, KokosPassion och Choklad var alla nästintill katastrofer. Bedrövliga glassar och ingen av dessa verkar vara i tillverkning längre. Man förstår varför om man hann smaka dem innan de försvann.
Citera
2022-03-05, 01:23
Medlem
carminaburanas avatar
Ben Jerry har precis släppt en non dairy sundae
Citera
2022-03-05, 02:17
Bannlyst
Lika meningslöst som glutenfri pasta!

Sluta med vegantramset, kuken kommer trilla av och du kommer utveckla ett oemotståndligt behov av att doktorera i genusvetenskap!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in