Citat:
Ursprungligen postat av
Soltorkadetomater
Jag köpte huset för 10 år sedan och om jag hade haft en buffert så skulle den varit slut efter ett decennium.
Har du en buffert att leva på ett decennium framåt i tiden ? (Dumma påståenden får dumma svar)
Jag har pool, bubbelpool, uppvärmt garage, uppvärmt poolhus samt själva huset.
Har direktverkande el, golvvärme, luftvärmepump och eldstad.. som jag hårdeldar i konstant.
Jag har några lägst 2500:- i elkostnad på sommaren och jag ”bor inte bara i huset” utan jag förbättrar och renoverar så värdet har ökat 450% sedan jag köpte = min investering samt ”sparande/buffert” ligger i huset.
Är det ingen som reagerar på 350% ökning av elkostnad och skattepåslaget ? Jobbar alla i tråden offentligt eller går på bidrag? Verkar nästan som det då många försvarar situationen som normal så är nog bara statliga och kommunala som figurerar i tråden.
Spelar ingen roll om elen landat på 25.000:- /månad.. befolkningen bör reagera snart.
Du bekräftar ju bara frågeställaren när du skriver att du har pool, bubbelpool mm som ju drar helvete mkt ström, när du köpte huset borde du tagit höjd för att ha råd att rent praktiskt bo i huset, en värdehöjning som du skriver är ju menlngslös så länge du inte säljer huset. 150.00-300.000 i kontanter på banken borde du ha minst för oförutsägbara utgifter. En buffert är ju en summa som alltid ska flnnas när det väl behövs.