Citat:
Ursprungligen postat av
Anti-homo
Kommer f en skyhg elrkning och hann inte ndra avtal. Ok. Vill betala i slutet av februari.
Har gjort mina uppskov. Vad tror fb :are om fljande scenario. Jag betalar tv pminnelser men d gller d att Vattenfall inte hinner stnga av vrmen/ elen innan jag hunnit betala hela kostnaden i Feb!
Frstr dig
Jag har samma problem d min elrkning hamnade p 11.450:- och jag vet inte hur jag skall lsa detta. Jag har heltidsjobb men mste frska hitta ett till jobb p kvllar/helger.
Amortering + rnta =
4500:-
Bensin (bor p landet utan bussar) avbetalning ca 1000, frskring 700 + bensin 2500:- summa =
4200:-
Elen =
11.450:-
Frskringar: 1500:-
Samfllighet: 400:-
Frnyelsefond: 150:-
Slam/sop : 1300:-
Parkering p jobb 1000:-
Facket + a-kassa = 350:-
Skola: 1000:-
Internet 300:-
Mobil: 240:- (Stngt av abonnemang mobil och har nu endast kontantkort pga mina ln p ca 20.000:- netto inte rcker
Har utgifter p 26.400:- + mat (fr ta det jag har i skpen, slja av lite prylar och panta gamla burkar som legat kvar lnge.
Jag rknas allts som fattig person i dagens Sverige pga lnedumpningen som regeringen och riksbanken skapat genom inflationen.
Blir ju tvungen att slja huset och flytta in till frorten fr 30.000:- brutto rcker inte till ett leverne lngre :/ vilken trkig utveckling vi nu gr till mtes och tycker verkligen synd om alla pensionrer som ej kan ndra sin situation d de omyndighetsfrklaras pga ingen inkomst och har d heller inget lngre att sga till om enligt svenska modellen.
Min elkostnad + drivmedelkostnad tar 75% av min inkomst dvs 15.000:- fr bara dessa tv poster!
(Huset har och kostar vldigt mycket hela tiden och jag har mycket i vinst att hmta ut den dag jag sljer. Har inte sparat p vanligt stt utan jag har renoverat och kat/bibehllit vrdet s istllet.. det har ocks genererat avkastning visst minus vinstskatten som regeringen skall ha nr jag sljer (man undrar nstan om regeringen inte vill f mnniskor att slja s marknaden rr p sig och de kan inkassera massa vinstskatt frn alla fulla lador som Magdalena Andersson uttryckte det.
60% av bensinpriset r skatt
50% av elen r skatt
Sljer jag huset fr de ca 25% vinstskatt
Vad r det frgan om har staten dligt med pengar nu?
Hur har vi hamnat i denna situationen?
Vad br jag gra? Byta jobb, flytta, vidareutbilda mig..?