Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-01-07, 16:15
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Tja, med den högsta obundna räntan idag (0,95%) skulle du få 33.250 kr/år i ränta efter skatt, inte så mycket. Ökat risktagande ökar naturligtvis avkastningen.
Fan,vad dåligt!
(Jag är ju helt oinsatt i detta!)

Inte ens 3000kr/månad,då kan man ju nästan hellre spara säg 4 miljoner och investera i bitcoin,eller nåt,för övrig del,det lär ju bli en annan utdelning...om det går väl..
🙂
Citera
2022-01-07, 19:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Fan,vad dåligt!
(Jag är ju helt oinsatt i detta!)

Inte ens 3000kr/månad,då kan man ju nästan hellre spara säg 4 miljoner och investera i bitcoin,eller nåt,för övrig del,det lär ju bli en annan utdelning...om det går väl..
🙂
Det är det som är grejen, om det går väl...

Aktier, Bitcoins, råvaror och liknande kan mycket väl sjunka under året eller åren och vara mindre värt i kronor och ören den dag du ska sälja. Man vet aldrig.
Citera
2022-01-07, 20:00
Medlem
Inflationen kommer äta upp dig…
Citera
2022-01-07, 21:27
Medlem
Men finns det inte typ riskfria fonder som garanterar 5-7%?
Citera
2022-01-07, 21:53
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men finns det inte typ riskfria fonder som garanterar 5-7%?
Nej
Citera
2022-01-07, 21:59
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är det som är grejen, om det går väl...

Aktier, Bitcoins, råvaror och liknande kan mycket väl sjunka under året eller åren och vara mindre värt i kronor och ören den dag du ska sälja. Man vet aldrig.
Jo,det är ju en chansning..🙂

Säg nu att Frank Berton,en fransk advokat (verkar ha jobbat med det där som hände 2015 i Paris) behöver ha bild på en identitetshandling (tänkte börja med en bild på mitt YKB-bevis,det gäller ju inte som leg.här) och mitt kontonummer (har ett konto utan några flöden,varken in,eller ut och det är tomt) vad kan de göra förutom sätta in pengar (ett arv,från,tja,en avlägsen vän) på kontot?
Då kontot jag avser lämna nummret på är tomt,så kan de väl knappast ta ut pengar från det,eller något annat konto heller (inte mycket pengar där heller)?
Citera
2022-01-08, 10:00
Medlem
Citat:
Jo,det är ju en chansning..🙂

Säg nu att Frank Berton,en fransk advokat (verkar ha jobbat med det där som hände 2015 i Paris) behöver ha bild på en identitetshandling (tänkte börja med en bild på mitt YKB-bevis,det gäller ju inte som leg.här) och mitt kontonummer (har ett konto utan några flöden,varken in,eller ut och det är tomt) vad kan de göra förutom sätta in pengar (ett arv,från,tja,en avlägsen vän) på kontot?
Då kontot jag avser lämna nummret på är tomt,så kan de väl knappast ta ut pengar från det,eller något annat konto heller (inte mycket pengar där heller)?

TS, hur kom Frank Berton med i bilden på frågan om räntan på fem mille?
Har du frågat Berton om varför han behöver ha ett ditt leg och kontonummer?
På vilket sätt tror du att du är skyddad om du skickar en bild på ditt YKB? Antingen så är du du eller inte.
Citera
2022-01-08, 13:44
Medlem
Citat:
Säg att man hade typ 5 miljoner,hur mycket ränta skulle man kunna räkna med?

Kan man få ut räntan per månad?

Om pengarna finns utomlands,är det bättre att ha kvar dem där,eller skulle man föra över till en svensk bank?

0,95% typ. Så du kommer förlora ca 4% per år som det ser ut i nuläget
Citera
2022-01-08, 14:08
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniversalRace
TS, hur kom Frank Berton med i bilden på frågan om räntan på fem mille?
Har du frågat Berton om varför han behöver ha ett ditt leg och kontonummer?
På vilket sätt tror du att du är skyddad om du skickar en bild på ditt YKB? Antingen så är du du eller inte.
Du har rätt,det blev off t.

Men tack.
Citera
2022-01-08, 15:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Tja, med den högsta obundna räntan idag (0,95%) skulle du få 33.250 kr/år i ränta efter skatt, inte så mycket. Ökat risktagande ökar naturligtvis avkastningen.

Jäpp! Samtidigt som inflationen är drygt det dubbla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in