• 1
  • 2
2022-01-07, 05:13
Medlem
Drooids avatar
"Villa beskjuten med flera skott – boende klarade sig"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2022-01-0...de-klarade-sig
Citat:
Brandkåren från Hylliestationen larmades vid 01.50-tiden. När styrkan kom fram var bilen helt övertänd. Branden uppgavs ha varit svårsläckt och innehållet i bilens tank ska ha läckt ut.

Vid insatsen ska räddningstjänsten ha upptäckt flera skotthål på en villa på adressen.
Citat:
Initialt rubriceras händelsen som grovt vapenbrott och försök till mord, samt skadegörelse på bilen.

Enligt polisen finns ingen känd hotbild mot boende på adressen.
"Tygelsjövilla utsatt för beskjutning och brand i natt"
Fler bilder PPpress: https://www.pppress.se/nyhet/tygelsj...-brand-i-natt/
Citat:
Polis kallades till platsen för avspärrning. Ingen av de personer som befunnit sig i villan skadades av vare sig skotten eller branden. Grannar uppger att de hört vad de uppfattade som skottlossning i samband med att de upptäckte bilbranden.

Bilden på fönstret med skotthål ser inte ut som jag är van vid. I mina ögon ser det ut som det är någon typ av säkerhetsglas.
https://www.pppress.se/wp-content/up...6-20220107.jpg
Senast redigerad av Drooid 2022-01-07 kl. 06:02.
Citera
2022-01-07, 05:23
Medlem
Många skottlossningar i Malmö just nu. Varför var detta i Tygelsjö dock? Någon som vet?
Citera
2022-01-07, 06:39
Medlem
-"Bilden på fönstret med skotthål ser inte ut som jag är van vid. I mina ögon ser det ut som det är någon typ av säkerhetsglas."

Skitdålig reklam isf

Skämt åsido. Nej det tror jag inte
Citera
2022-01-07, 07:00
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apumoney
-"Bilden på fönstret med skotthål ser inte ut som jag är van vid. I mina ögon ser det ut som det är någon typ av säkerhetsglas."

Skitdålig reklam isf

Skämt åsido. Nej det tror jag inte

Jag är ingen expert på skottsäkert glas. Hur menar du att det borde sett ut?
Citera
2022-01-07, 07:15
Medlem
Citat:
Bilden på fönstret med skotthål ser inte ut som jag är van vid. I mina ögon ser det ut som det är någon typ av säkerhetsglas.
https://www.pppress.se/wp-content/up...6-20220107.jpg

Sannolikt inte säkerhetsglas, men ett laminerat glas med bra energivärde troligen.

Någon som vet adress?
Citera
2022-01-07, 07:53
Medlem
Tittar man på bilderna i Sydsvenskan och kollar på Google Streetwiev finns 2 gul-oranga hus på Tyelsevägen 25 och 44. Polisen skrev Tyelsevägen i sin rapport
Citera
2022-01-07, 08:35
Medlem
Inga kända namn eller direkta kopplingar på dessa adresser. Konstigt, en bränd bil OCH skott genom rutan signalerar rätt uppenbart hot
Citera
2022-01-07, 09:27
Medlem
Det är Tyelsevägen 25. Bor 3 personer varav en arbetar som försäkringsutredare och har tidigare blivit hotad av personer i några av sina ärenden.
Citera
2022-01-07, 09:45
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -mjau-mjau-mjau-
Sannolikt inte säkerhetsglas, men ett laminerat glas med bra energivärde troligen.

Någon som vet adress?
Två tjockare skivor mot varandra. Är en säkerhetsgrej liksom att det ger känsla.
Citera
2022-01-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Det är Tyelsevägen 25. Bor 3 personer varav en arbetar som försäkringsutredare och har tidigare blivit hotad av personer i några av sina ärenden.

Borde inte var svårt att luska ut vems försäkringsbedrägeri han har kommit på spåren då kan man tycka?

IF:s utredare verkar för övrigt vara utav yttersta världsklass, bra vassare än polisen själva. Dom som exemplevis började nysta i Aki Paasila-fallet (arbogakvinnans exman). Finns massa andra exempel där dom löst bränder,mord,våldtäkter etc som polisen antingen la ner eller inte hade någon mer info om.
Citera
2022-01-07, 10:39
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Borde inte var svårt att luska ut vems försäkringsbedrägeri han har kommit på spåren då kan man tycka?

IF:s utredare verkar för övrigt vara utav yttersta världsklass, bra vassare än polisen själva. Dom som exemplevis började nysta i Aki Paasila-fallet (arbogakvinnans exman). Finns massa andra exempel där dom löst bränder,mord,våldtäkter etc som polisen antingen la ner eller inte hade någon mer info om.
De som jobbar på IF är alla gamla utredare inom polisen. Antagligen får de bästa abud ifrån IF med bättre villkor och således arbetar bara de med sämre kompetens kvar hos polisen.
Citera
2022-01-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Söker man på äldre mannens namn kommer det upp en tidigare dom mot en annan man som hotat honom i ett försäkringsärende. Är nog inte det det gäller nu men det har förekommit hot även innan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback