Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-01-06, 20:15
Medlem
LemPicas avatar
Norflex, det funkar och är ej narkotikaklassat.
Citera
2022-01-10, 12:51
Medlem
Fick till slut Norflex. Den och kombination med hett vatten och alkohol gjorde susen så jag kom igång med övningarna.
Paraflex är bara skit.
Sur på vården som gjorde att jag fick lida en vecka längre med efterföljande mindre lön.
Tack alla flashbackare för tips!

Och nej, var inte ute efter bens el opioider men nu tänker jag banne mig fixa lite Stesolid i händelse att det händer igen. Hunden får utskrivet p g a rädsla för fyrverkerier. Kompisens katt p g a åksjuka. Så enklast är att gå via djuren. Det är mitt tips.
Citera
2022-01-16, 15:36
Medlem
Dessvärre finns inget som funkar mot diskbråck.
Såna problem måste lösas med utbytta vanor.
Själv brukar jag ligga på hårt underlag och andas djupt, kallar den fläcken. Tar kanske 10 min innan det släpper trycket.
Kolla upp vanorna och uteslut de vilka bidrar till problemet.
Tramadol fungerar om man bara vill glömma smärtan.
Akupressur funkar om du har mkt kramper men det är dyrt i längden, kan dock vara en bra idé.
Citera
2023-08-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Fick till slut Norflex. Den och kombination med hett vatten och alkohol gjorde susen så jag kom igång med övningarna.
Paraflex är bara skit.
Sur på vården som gjorde att jag fick lida en vecka längre med efterföljande mindre lön.
Tack alla flashbackare för tips!

Och nej, var inte ute efter bens el opioider men nu tänker jag banne mig fixa lite Stesolid i händelse att det händer igen. Hunden får utskrivet p g a rädsla för fyrverkerier. Kompisens katt p g a åksjuka. Så enklast är att gå via djuren. Det är mitt tips.

Ska börja med Norflex idag, menar du att jag kan ta några öl under kuren liksom??
Citera
2023-08-21, 09:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Har ryggskott sen en vecka tillbaka. Fått övningar av naprapaten som även vill att jag tar muskelavslappnande medicin. Problemet är att ingen vill skriva ut.

Kontaktat både VC och appläkare och bägge säger att de aldrig skriver ut starkare än Alvedon/Naproxen och dessa receptfria har jag provat och de hjälper ej.

Jag har aldrig varit på min VC, varför är de så negativa till att skriva ut något starkare?

Något förslag hur jag ska göra?

Är yrkesverksam men nu funderar jag på att ansöka om hemtjänst.

Vet att tråden är nästan året gammal, men svaret på varför du inte får ”starkare” av nätläkare är helt enkelt för att dessa inte får skriva ut detta via digitalt möte.
Det står som information i varenda läkar-app.

Går inte ens att förnya den typen av medicin via någon app.

Och som någon tidigare skrev gällande vc så är det mycket riktigt så att det krävs ett läkarbesök för att få annat än Alvedon.

Skönt att du fick hjälp till slut 🤞🏼!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in