• 3
  • 4
2022-05-28, 21:51
Medlem
Mazda har stora problem med rostskydd. Bilarna ser fina ut i 4-5år, men när rosten väl börjar i underkanten av dörrar och hjulhus så går det utför med en väldans fart. Detta gäller mazda tillverkade under 2000-talet. Samma problem som mercedes hade på 90-talet.
Citera
2022-05-28, 21:57
Medlem
FarangDingDongs avatar
Jag sammanfattar de två Mazda jag ägt med:

Tillförlitliga och rostkänsliga.
Citera
2022-05-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullpotet
Mazda har stora problem med rostskydd. Bilarna ser fina ut i 4-5år, men när rosten väl börjar i underkanten av dörrar och hjulhus så går det utför med en väldans fart. Detta gäller mazda tillverkade under 2000-talet. Samma problem som mercedes hade på 90-talet.

Nej, de hade absolut inte samma problem. MB hade dålig lack utan grundfärg under.
Mazda 3 och 6 generation 1 hade obefintligt rostskydd i balkar och hålrum.
Mazda hade gått att rädda genom att rostskydda bilen som ny.
MB gick det inte att göra nått åt mer än att ställa av den i varmgarage och bara köra sommartid när det inte regnade, och absolut se till att man inte fick några stenskott.
Citera
2022-05-30, 14:42
Medlem
avcs avatar
Jag associerar Mazda med tre saker: anonymitet, driftosäkerhet och kungen i det eviga japanska rostracet.
Citera
2022-05-30, 15:04
Medlem
DesertBeagles avatar
Har haft två. En mazda6 sedan och en 3a. Har egentligen bara bra saker att säga, man får väldigt mycket bil för pengarna. Det är ingen lyxbil direkt, men de är driftsäkra och höjer ögonbryn. Särskilt då om man pimpar de lite som jag gjorde med 6an. Men som alltid med bilar så måste du kolla just den bilen du vill ha själv så du inte köper någon annans problem.

Men generellt om mazda har jag enbart bra saker att säga om märket. Japanskt är bäst.
Citera
2022-06-08, 09:21
Medlem
Äldre Massor - pålitliga men rost rost och en gång till ROST

Nya Massor - Bland de bästa märken. Bara lite lite under Toyota och Lexus när det gäller driftsäkerhet.
Vänder mig alltid om när jag ser en Mazda i Soul Red Premium Metallic. Jösses vilken fin färg!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in