[[Hittade information under Svenska Mordfall om ett mord begånget i Örebro 18 september 1958.
Är det samma mord som beskrivs som "Mord på våffelbruket" i följande länk?
Någon som vet var detta utspelade sig och vad grunden var?
[[Hittade information under Svenska Mordfall om ett mord begånget i Örebro 18 september 1958.
Är det samma mord som beskrivs som "Mord på våffelbruket" i följande länk?
Någon som vet var detta utspelade sig och vad grunden var?
"18 september 1958. Berta Bernvall (1898.12.27) knivskars till döds av sin man i Adolfsberg i Örebro. Bernhard Bernvall (1898.03.22-1968.08.30) dömdes till tio års straffarbete för dråp."
"18 september 1958. Berta Bernvall (1898.12.27) knivskars till döds av sin man i Adolfsberg i Örebro. Bernhard Bernvall (1898.03.22-1968.08.30) dömdes till tio års straffarbete för dråp."
Mer information om byggnaden, som står kvar än idag. Minns att jag har sett den när jag bodde i Örebro.
Tack för ytterligare en länk på det f. d. våffelbruket.
Jag tycker mig känna igen byggnaden och lär ha läst om fallet för länge sedan i tidningsarkivet på KB. Kommer dock inte ihåg några omständigheter gällande den otäcka händelsen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!