Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-09, 12:01
  #145
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Jävligt underhållande radiokrönika av Liv Strömquist om Ronnies evinnerliga ältande av sina tonårstrauman.



Klicka på länken Rätta mig om jag har fel, Ronnie Sandahl:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3909417


Haha lysande! Tack för länken.
Citera
2014-04-10, 12:40
  #146
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Sandahl och Birro, vilket par. Har det att göra med att de byggt karriärer på att gnälla på inbillade oförrätter och personliga katastrofer (att inte ha fått ligga med varenda brud man träffat fast man inte kallat dem horor

Den där "kritiken" har ju dykt upp under flera års tid nu bland diverse feministiska humorister, den automatiserade-ronnie-sandal-kritiken. Ofta tycks den bygga på att Sandahl skrivit en roman som hette "Vi som aldrig sa hora".

Tydligen verkar de flesta nöjt sig med att se titeln och inte läsa romanen, och sen enbart från titeln dra slutsatsen att Sandahls bok handlar om att Sandahl tror att han själv är duktig för han aldrig sagt hora!

I själva verket handlar romanen om en fiktiv person, ej Sandahl, som är en osympatisk mansperson som inbillar sig att han är en "fin kille". Dvs det handlar om en kille som tror att han är "schysst" för han aldrig säger hora , trots att han inte är så schysst. Den handlar inte om Sandahl. Det handlar inte om att Sandahl tycker han själv är schysst för att han inte säger hora.

Ändå tycks den här bollen rulla på år efter år. "Ronnie Sandahl är en snubbe som tror snubbar är schysst om de aldrig säger hora". Märkligt.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2014-04-10 kl. 12:43.
Citera
2015-05-26, 08:13
  #147
Medlem
W-Zinks avatar
Nu har Sandahlen rakat av sig håret och passade på att lyfta, Flint-debatten.

Citat:
Antingen ser man ut som en brednackad fransk bulldog eller som en fjunig haschrökare på öppen anstalt. Lättnaden i att det senare tycks gälla för mig. Jag ser ut som en statist i ”Snabba cash”, langare i oskärpa.

Någon bild bifogades inte så vi får väl lita på hans ord. Att han ser ut som en statist i
'Snabba Cash'...


http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20856324.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback