• 3
  • 4
2023-02-27, 19:48
Medlem
För att det är ett jävla douchebag band. Usch, inget konstigt att hata dem. Inte lika illa som Maroon 5, men Coldplay är skräp.
Citera
2025-07-19, 21:35
Medlem
Merwinnas avatar
Jag gillar Coldplay! Men jag svarar på din fråga ändå, eftersom jag nästan-hatar ABBA. Anledningen till det är att de blev så fruktansvärt upphaussade, och faktiskt är det fortfarande (fast för dagens unga är de väl bara "kult", men alla vet i alla fall vilka de är).

Jag tycker att varken deras musik, texter eller scenframträdanden när det var aktuellt, motsvarar den berömmelsen. Det är enkla, trallvänliga melodier och väldigt simpla texter om hjärta och smärta, inget unikt alls. Och deras scenframträdanden var väldigt olämpliga: publiken var ju till största delen barn och deras föräldrar då på 1970-80-talet, men ändå visade A och A-F mycket naken hud och kroppsformer, och dansade med sensuella rörelser som hade passat bättre på en strippklubb med en publik bestående av enbart vuxna män.

Jag gillar inte att Sverige är så förknippat med ABBA, fortfarande när man fåt nya kontakter utomlands så kommer frågorna om ifall man gillar ABBA, ifall man någonsin sett dem live... usch.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in