Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-03, 00:51
  #1
Medlem
Straminskys avatar
Jag trodde gränsen för avstängning var 6 månader men jag har hört att man kan bli avstängd längre än så, vad gäller?
Citera
2022-01-03, 12:24
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Jag trodde gränsen för avstängning var 6 månader men jag har hört att man kan bli avstängd längre än så, vad gäller?

Läs i reglerna

Citat:
Den som bryter mot någon av reglerna riskerar varning, avstängning eller permanent bannlysning.

Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas.

Användare som begår särskilt allvarliga regelbrott kan bli avstängda från forumet i sex månader utan föregående avstängning. De kan även bli permanent bannlysta.
Citera
2022-01-03, 12:48
  #3
Medlem
Straminskys avatar
Men vad menas med detta " En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas." att man kan bli avstängd ett år?
Citera
2022-01-03, 14:31
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Men vad menas med detta " En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas." att man kan bli avstängd ett år?

Nej ett år finns inte som strafflängd. Preskriberingstiden är dock ett år. Det innebär att har det gått mer än ett år sedan din förra avstängning så räknas den inte med när den nya avstängningens längd beräknas.

Så här:

- Du bryter mot en regel och blir avstängd -> Första gången det sker blir avstängningen 1 vecka.

- Samman sak händer inom ett år -> du blir avstängd 1 månad

- Tredje gången -> Du blir avstängd 6 månader.

Ovan gäller om detta sker inom ett år. Har det går mer än ett år så är de tidigare avstängningarna subskriberade.

Sen finns det undantag vid särskilt grova regelbrott där du antingen kan bli avstängd 6 månader eller bannlyst utan tidigare avstängningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback