Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Var beredd på att om hyresvärden ska ta delar på deras försäkring så får du ersätta deras självrisk.
Har du kontaktat försäkringsbolaget? Hur har det gått?
Jag pratade med min hyresvärd idag som ville fakturera mig och jag skulle ta det med mitt försäkringsbolag. Jag hörde av mig till folksam idag som jag har och de sa att jag skulle hävda 12,24 i hyreslagen då jag inte ska ses som ansvarig då brott skett och personer forcerat sig in i lägenheten.
Jag pratade sedan med min hyresvärd som säger att jag är ansvarig men de vill vänta till polisanmälan är avslutad för att se om ett brott har begåtts. Händelsen skedde innan nyår och jag fick åka ambulans till sjukhuset så ett förhör skulle hållas senare. Jag känner inte personerna och de har tagit fel på person helt och hållet. Jag undrar nu vad ni tror kommer ske här. Kommer anmälan bara läggas ner då jag inte känner personerna men har beskrivit dem så gott jag kan och hur kommer detta då ske mot hyresvärden om den läggs ner ifall dom inte kan få tag i dem?
Som jag skrev ovan ville hyresvärden efter jag sa det vänta på att anmälan / ärendet skulle bli klart för att se om brott begåtts, är det av den anledningen mot deras de vill vänta tror ni ? de undvek lite att svara på varför de ville vänta på att ärendet hos polisen skulle bli klart.