2022-01-01, 15:58
Medlem
Jag skulle gissa att få av oss gick tidigt in i bitcoin för 10 år sedan - och inte sålde av.
Så min fråga är, vad blir nästa stora grej att investera i?
Någon ny krypto?
Mining-företag?
Uran?
Artificiell intelligens?
Metaller - batterier?
Förnyelsebar energi?
Flygtaxi, eller underjordisk transport?
Drönare för mindre varutransport?

Jag menar då främst inte enskilda aktier utan mera var den marknaden kan finnas.
(Kan säga att Elon Musk inte tror på flygtaxi utan då mer på underjordisk transport.)
Citera
2022-01-01, 16:21
Medlem
snivlems avatar
Staket, murar och taggtråd kan bli stort när gated-community´s börjar poppa
Citera
2022-01-01, 17:31
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Metaverse
Citera
2022-01-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Jag skulle gissa att få av oss gick tidigt in i bitcoin för 10 år sedan - och inte sålde av.
Så min fråga är, vad blir nästa stora grej att investera i?
Någon ny krypto?
Mining-företag?
Uran?
Artificiell intelligens?
Metaller - batterier?
Förnyelsebar energi?
Flygtaxi, eller underjordisk transport?
Drönare för mindre varutransport?

Jag menar då främst inte enskilda aktier utan mera var den marknaden kan finnas.
(Kan säga att Elon Musk inte tror på flygtaxi utan då mer på underjordisk transport.)
Vill jag också veta.
Har så onödigt mycket pengar som ligger och skräpar så jag har tänkt satsa några procent av mitt kapital på diverse investeringar i ett tidigt skede.
Bitcoin och Tesla var man för sent in i även om det ända gått för jäkligt bra.
Citera
2022-01-01, 17:42
Lrc
Citera
2022-01-01, 21:45
Medlem
Snarkarns avatar
Olja
Citera
2022-01-01, 22:26
Medlem
Har en känsla av att det blir vapenindustrin.
Citera
2022-01-01, 22:35
Medlem
MonkMans avatar
VR-porr och allt som har med det att göra, redan lite försent men ändå inte helt än att hoppa på. Jag köpte aktier för 20k euro förra året i bara det. Hittills så ser det rätt ok ut
Citera
2022-01-01, 22:50
Bannlyst
Livehopping kan bli ganska stort här i väst.

Populärt i kina och fler länder börjar ta efter främst asien men tror att det kan bli stor i väst.

Citat:
Live Shopping: Is This the Future of Ecommerce?

https://www.usehero.com/insights/liv...-of-ecommerce/

Svensk företag (tror jag) som gör appar och mer för liveshopping, (tror) man kan köpa aktier hos de.

https://bambuser.com
Senast redigerad av TrixNe 2022-01-01 kl. 23:02.
Citera
2022-01-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Livehopping kan bli ganska stort här i väst.

Populärt i kina och fler länder börjar ta efter främst asien men tror att det kan bli stor i väst.

https://www.usehero.com/insights/liv...-of-ecommerce/

Svensk företag (tror jag) som gör appar och mer för liveshopping, (tror) man kan köpa aktier hos de.

https://bambuser.com
Ja...varför inte. Till viss del görs detta redan via vanliga sociala media plattformer. Får hålla koll på aktien som har gått bra, men dock ej det senaste året.

Det kan vara bra att hålla ett öga på Elon Musk. Dock så håller han på ganska mycket med "rymden" för att uttrycka det slarvigt, och jag tror att det kan bli svårt att göra det kommersiellt inom den närmaste tiden.

Tänkte också på det där med 3D printing och att man inte skulle gå till affären längre för att man kunde printa hemma istället - det har inte heller blivit så mycket av det.

Och det där med odlat kött...kommer det att slå igenom?

Hoppas tråden kan fortsätta vara aktiv. Ifall det skulle dyka upp en bra investeringsmöjlighet så är det säkert någon som hinner se det när potentialen fortfarande är gigantisk.
Citera
2022-01-02, 09:53
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Ja...varför inte. Till viss del görs detta redan via vanliga sociala media plattformer. Får hålla koll på aktien som har gått bra, men dock ej det senaste året.

Det kan vara bra att hålla ett öga på Elon Musk. Dock så håller han på ganska mycket med "rymden" för att uttrycka det slarvigt, och jag tror att det kan bli svårt att göra det kommersiellt inom den närmaste tiden.

Tänkte också på det där med 3D printing och att man inte skulle gå till affären längre för att man kunde printa hemma istället - det har inte heller blivit så mycket av det.

Och det där med odlat kött...kommer det att slå igenom?

Hoppas tråden kan fortsätta vara aktiv. Ifall det skulle dyka upp en bra investeringsmöjlighet så är det säkert någon som hinner se det när potentialen fortfarande är gigantisk.

Det görs stora framsteg i rymdfarten. Återanvändning av raketer är på gång på bred front. Kommer minska kostnaden för uppskjutningar som är svindyrt i dagsläget för att uttrycka sig milt. Det kommer öppna upp marknaden för fler aktörer. Rocket lab är ett företag som nyligen börsintroducerades och som håller på att utveckla sin nya medelklass racket ~ 8 ton till omloppsbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in