Citat:
Och jag ser heller aldrig en eskimå på vintersemester i Kiruna!
Varför skall en portugis åka till värme, restauranger och billiga kvinnor (eller i ditt fall kanske män?) i Thailand? Det finns det säkert nog av på hemmaplan.
Det här handlar om är dubbelbeskattning. Sverige har sagt upp avtalet med Portugal och Grekland. Så nu är det OK i sann sosse-anda att beskatta pensioner först i Sverige och sedan även i Grekland eller Portugal. Härligt gjort Maggan, du förnekar dig inte!
Om Portugal anser att de inte behöver ta ut skatt av tjänstepensioner till privat anställda, men däremot på vanliga pensioner så är det Portugals ensak. Det skall Sosse-maggan skita i. Portugiser gör så här för att locka till sig rika pensionärer. Det är rätt smart, de vet att dessa personer spenderar mycket pengar i Portugal. Pengar som går till näringsliv och till skatter samt moms.
Det är mycket smartare än att ha turister som bor på "all-inklusive" och inte spenderar en krona i Portugal. Pengarna till hotellen betalas också i Sverige och hamnar med all säkerhet inte i Portugal...
Men i sann sosse-anda så skall ingen ha det bättre än den utvalda sosse-eliten och den importerade migrant-adeln! Avundsjukan är definitivt större än sexualdriften hos en del röd-ögda...
(källa: https://europa.eu/youreurope/citizen...q/index_sv.htm)
Tolkar ditt inlägg som att det är bra att Portugal tar pengar som annars skulle gå till svenskar inklusive dig själv. Och detta enbart för att de är skattepirater som bjuder under andra när det gäller skatt och service. Undrar hur långt självhat kan gå.
Och jag ser heller aldrig en eskimå på vintersemester i Kiruna!
Varför skall en portugis åka till värme, restauranger och billiga kvinnor (eller i ditt fall kanske män?) i Thailand? Det finns det säkert nog av på hemmaplan.
Det här handlar om är dubbelbeskattning. Sverige har sagt upp avtalet med Portugal och Grekland. Så nu är det OK i sann sosse-anda att beskatta pensioner först i Sverige och sedan även i Grekland eller Portugal. Härligt gjort Maggan, du förnekar dig inte!
Om Portugal anser att de inte behöver ta ut skatt av tjänstepensioner till privat anställda, men däremot på vanliga pensioner så är det Portugals ensak. Det skall Sosse-maggan skita i. Portugiser gör så här för att locka till sig rika pensionärer. Det är rätt smart, de vet att dessa personer spenderar mycket pengar i Portugal. Pengar som går till näringsliv och till skatter samt moms.
Det är mycket smartare än att ha turister som bor på "all-inklusive" och inte spenderar en krona i Portugal. Pengarna till hotellen betalas också i Sverige och hamnar med all säkerhet inte i Portugal...
Men i sann sosse-anda så skall ingen ha det bättre än den utvalda sosse-eliten och den importerade migrant-adeln! Avundsjukan är definitivt större än sexualdriften hos en del röd-ögda...
Jag är en svensk pensionär som bor i Spanien. Jag trodde att dubbelbeskattning av inkomst var förbjudet i EU, men i Spanien måste jag deklarera min svenska pension trots att den redan har beskattats i Sverige. Varför måste jag deklarera min inkomst i båda länderna?
Det är upp till enskilda länder att sluta avtal mot dubbelbeskattning – EU-lagstiftningen kan inte tvinga dem att göra det. Alla länder som du har en anknytning till kan i kraft av lagen kräva att du ska fylla i en skattedeklaration. Men du måste inte nödvändigtvis betala skatt två gånger bara för att du deklarerar samma inkomst i två EU-länder. Och även om du måste betala dubbel skatt kan du ha möjlighet att få kompensation i ett av länderna.
(källa: https://europa.eu/youreurope/citizen...q/index_sv.htm)