• 4
  • 5
2022-01-02, 09:33
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
När förstod ni att era föräldrar är rika?
Hur känns det att veta att ens föräldrar är rika?
Har ni fått dyra saker hela livet?
Tänker ni på allt ni kommer ärva i framtiden?

1. Bra.
2. Vad är dyrt?
3. Över lag nej.
Citera
2022-01-02, 11:21
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
När förstod ni att era föräldrar är rika?
Mina föräldrar var inte direkt rika förrän jag blev runt 18, innan dess var de mer välbemedlade. Vi bodde kvar i samma hus som vi hade innan de fick bra med pengar.

Citat:

Hur känns det att veta att ens föräldrar är rika?
Det ger någon sorts grundtrygghet, om jag skulle bli långtidssjukskriven eller något sådant skulle min familj inte behöva ändra sin livsstil speciellt mycket, men det är inte direkt något man tänker på ofta.

Citat:

Har ni fått dyra saker hela livet?
Lite mer och bättre semestrar än kompisarna, lite mer pengar på fond och aktiekonton men inte direkt svindyra kläder och liknande. Jag behövde inte heller ta CSN-lån eftersom jag istället fick pengar från familjen. Antar att jag hade kunnat be om hjälp vid bostadsköp och sådär men jag sätter en ära i klara sådant med mina egna pengar.

Citat:

Tänker ni på allt ni kommer ärva i framtiden?
Nej, landställen och sådant kommer man ju inte sälja eftersom det är kul att ha kvar dessa i familjen. Övriga tillgångar kommer man låta ligga kvar förutom att köpa bostadsrätter till mina egna barn, jag har inte direkt något behov av dessa pengar till konsumtion.
Citera
2022-01-02, 11:22
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp

Vad är det för bullshit?

Att ha gratis bostad på en utlandssemester är att få något på silverfat. Det är minst halva kostnaden om du tänkte stanna mer än en vecka.

Nja, du kommer inte kunna åka vart du vill utan du är låst till samma ställe, inte så gött som du tror
Citera
2022-01-02, 20:26
Medlem
Det är nog ingen dans på rosor att vara "Rik" utan tror det bästa är att man får jobba sig upp själv. Bästa sättet att göra misstag i livet kring pengar är att få sköta dom själv.

En annan är glad om man kan unna sig en pizza ibland, är då rakt inte rik det ända jag försöker säga att pengar är absolut inte allt i livet. Bättre man får lära sig pengars värde från tidig ålder så man inte blåser allt på en och samma dag

Vad är ordet rik ifrån? Vem kan anse sig rik? Hur mycket måste man ha? Vem bestämmer om du är det?
Handlar i stort sätt hur du själv definierar dig i som rik
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in