Citat:
Ursprungligen postat av
brasnyggman
Lägg upp manuset i tråden i stället!
Jag har bara en bild och jag är för lat för att konvertera den till en text, men för en bra inblick kan man sammanfatta det såhär;
"Hej <> mitt namn är <>"
(Folk med icke-svenska namn blev uppmanade att kalla sig själva för något typiskt svenskt som en pseudonym)
"Jag ringer från Telefonera(??) angående ditt abonnemang från Telia och vill kolla så att allt funkar som det ska"
Kan tillägga att det bokstavligen står "(skratta)" titt som tätt i manuset...
"Och 55+ år har du passerat, men du har inte fått rabatteN. Det tänker jag rätta till nu". (sen får du bara killgissa dig till vad de ligger på i månaden sen sänka det med 50kr).
"Förresten kommer jag att lägga detta till dig i 24 månader, men du tänkte inte sluta med telefoni va?"
Sen ska du kasta skit på andra leverantörer som telia och halebop m.m.
"Telia är för företag, halebop är för studenter". Denna del tror jag även är olaglig, men citera mig inte.
Sen ska du bara försöka snacka skit med den stackars pensionären du ringer medans du lägger in lite skit i deras keffa orderportal. Skicka ett sms som kunden signerar med eID och sen är det klart.
Grejen är ju att kunden får ett abonnemang med ett reducerat pris men är mycket sämre på övriga aspekter.
Modellen går uppenbarligen ut på att lura gamla personer. Du utger dig för att vara någon du inte är och sprider lögner om andra abonnemang.
Jag jobbade där en dag men det var alldeles för omoraliskt för mig att kunna sitta där och lura de som har hjälpt till att bygga upp vårat land.
Jag är ekonom själv men
jag har ingen vidare koll på huruvida vissa delar av manuset är perfekt lagligt eller inte. Kan någon duktig eko-jurist upplysa? Hade varit kul att veta!