• 1
  • 2
2021-12-30, 12:25
Medlem
Hej,

Ngn som kan hjälpa mig med vilket av de stora bolagen som är ägare till lågprisbolaget Lingon?

Lingon har lurat fast mina föräldrar i 24 månader bundet abonnemang för massa pengar UTAN att ens ha fått ngn telefon.

Ngn som har tips vad vi kan göra för att häva detta som tydligen skrevs hos gatuförsäljare som lurade på dem det i våras. De har ju inte råd, klarar knappt hyran o behöver def inte massa surf 🤯
Citera
2021-12-30, 12:35
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarcalle
Hej,

Ngn som kan hjälpa mig med vilket av de stora bolagen som är ägare till lågprisbolaget Lingon?

Lingon har lurat fast mina föräldrar i 24 månader bundet abonnemang för massa pengar UTAN att ens ha fått ngn telefon.

Ngn som har tips vad vi kan göra för att häva detta som tydligen skrevs hos gatuförsäljare som lurade på dem det i våras. De har ju inte råd, klarar knappt hyran o behöver def inte massa surf 🤯

Lingon ägs inte av någon av de stora operatörerna.
Citera
2021-12-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarcalle
Hej,

Företaget är en del av Abonnenta AB står det på deras sida, ägs av två privatpersoner via två andra bolag. De använder Tele2's nät.

Är det tecknat redan i våras så lär det inte vara så mycket att göra åt det förutom att bevaka så det blir uppsagt när bindningstiden löper ut, finns säkert en uppsägningstid också.

På vilket sätt skulle de ha blivit lurade?
Citera
2021-12-30, 12:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Företaget är en del av Abonnenta AB står det på deras sida, ägs av två privatpersoner via två andra bolag. De använder Tele2's nät.

Är det tecknat redan i våras så lär det inte vara så mycket att göra åt det förutom att bevaka så det blir uppsagt när bindningstiden löper ut, finns säkert en uppsägningstid också.

På vilket sätt skulle de ha blivit lurade?
TS menar nog "Övertalade till att skriva på för något dom inte riktigt behöver".
Citera
2021-12-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
TS menar nog "Övertalade till att skriva på för något dom inte riktigt behöver".
Kanske det, men därmed inte någon som direkt lurat kunden att köpa eller teckna avtal. Det finns dessutom ångerrätt för konsumenter som omfattar sådant som säljs på annat sätt än i butik, men den tiden har ju passerat för länge sedan.
Citera
2021-12-30, 12:48
Medlem
alroberts avatar
tur att dem kom på det nu nästan ett år senare..
Citera
2021-12-30, 12:58
Medlem
feemaxxxs avatar
Må djävulen ta slemmiga abonnemang-försäljare. Var en jävel på gatan som lurade på min senila mor ett som hon verkligen inte behövde. Vi upptäckte det när vi började kolla igenom hennes banktransaktioner. 600kr/månaden i 24 månader.
Citera
2021-12-30, 13:04
Medlem
Jens Nordqvist o Allan Ström som vill vara hemliga finns bakom plus en ytlänning.

De två verkar vara från Sundsvall

De har även Norrländsk Ström o lite annat skit.

Dom tjänar inga pengar - finns inga pengar till löner - så vad lever dom på?
Senast redigerad av SC430 2021-12-30 kl. 13:07.
Citera
2021-12-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Må djävulen ta slemmiga abonnemang-försäljare. Var en jävel på gatan som lurade på min senila mor ett som hon verkligen inte behövde. Vi upptäckte det när vi började kolla igenom hennes banktransaktioner. 600kr/månaden i 24 månader.

Om hon är senil kan man ju tycka att hennes släktingar skulle ha hjälpt henne så hon inte hade möjligheten att ingå avtal, eller hävt avtalet med hänvisning till att hon inte är kapabel att ingå avtal.

Svårt att se hur en säljare ska kunna avgöra att en person är tillräckligt frisk mentalt för att kunna ingå avtal eller inte.
Citera
2021-12-30, 13:13
Medlem
Inte ens billiga var de så vad ska de ens in på marknaden för?
Citera
2021-12-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Samma här… dock bara gammal inte senil.
Senast redigerad av Snickarcalle 2021-12-30 kl. 14:22.
Citera
2021-12-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jens Nordqvist o Allan Ström som vill vara hemliga finns bakom plus en ytlänning.

De två verkar vara från Sundsvall

De har även Norrländsk Ström o lite annat skit.

Dom tjänar inga pengar - finns inga pengar till löner - så vad lever dom på?

Hur framgår det att det inte betalas ut löner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in