2021-12-21, 09:23
Medlem
Denoms avatar
Jag söker en laptop för normal användning med så bra batteritid som möjligt och min budget är 7000 till 10000 kronor, vad har jag för alternativ? Funderar på en Lenovo yoga slim 7 pro finns det några motsvarigheter av andra märken som jag bör kika på?
Citera
2021-12-21, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag söker en laptop för normal användning med så bra batteritid som möjligt och min budget är 7000 till 10000 kronor, vad har jag för alternativ? Funderar på en Lenovo yoga slim 7 pro finns det några motsvarigheter av andra märken som jag bör kika på?

Skulle tro att mycket spelar roll om vad du använder för OS och allt möjligt för att minimera aktivitet.
Det handlar nog inte om enbart batteriet .
Citera
2021-12-21, 09:44
Medlem
Är du ok med OSX så är macbook air m1 oslagbar i lategorin. Visserligen högre upp i ditt spann men batteritiden krossar nuvarande x86 lineup och de är dessutom snygga.
Citera
2021-12-21, 09:54
Medlem
Köp en begagnad MacBook M1. 100%.
Citera
2021-12-21, 10:13
Medlem
Entjockbanans avatar
Batteritid på en bärbar sjunker inte linjärt med tiden utan exponentionellt.

Efter typ 2 år är batterit i stort sett dött och du måste ansluta elen direkt.
Citera
2021-12-21, 10:26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Är du ok med OSX så är macbook air m1 oslagbar i lategorin. Visserligen högre upp i ditt spann men batteritiden krossar nuvarande x86 lineup och de är dessutom snygga.

Citat:
Ursprungligen postat av dope92ahyeah
Köp en begagnad MacBook M1. 100%.
Jag tror att en ny blir för dyr och en begagnad skulle ha ett i värsta fall uttjänt batteri, går det ens att byta batteri på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in