Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-21, 20:10
  #157
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
12 medaljer till Sverige, i OS blev det en. Det säger ganska mycket om statusen på kortbane-VM.

Fem av VM-medaljerna togs dock i grenar som inte finns med på OS-programmet (om vi bortser från den uppenbara skillnaden mellan långbana och kortbana) och Sjöström kunde inte göra sig själv rättvisa i Tokyo efter armbågsskadan.

Men visst har OS klart högre status bland simmarna.
Citera
2021-12-21, 20:40
  #158
Medlem
Kortbanevm ett pajazzomästerskap som boycottades av i princip all stora simmare och jag kan på stående fot utlova att det blir eventuellt max en svensk medalj i nästa mästerskap
Citera
2021-12-22, 13:54
  #159
Medlem
FNLSs avatar
Nu har jag något försenat räknat ut de virtuella medley stafetterna. Och jodå, Sverige var klara favoriter i båda. Främst var skillnaden i bröstsim jämfört med USA Kanada och Nederländerna. Dock var Kinas Tang ännu vassare.
Citera
2021-12-22, 17:50
  #160
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Kortbanevm ett pajazzomästerskap som boycottades av i princip all stora simmare och jag kan på stående fot utlova att det blir eventuellt max en svensk medalj i nästa mästerskap

De simmare som dominerar i långbana är inte nödvändigtvis bäst även i kortbana.
Citera
2021-12-25, 19:54
  #161
Medlem
FNLSs avatar
Finns det någon medaljliga? Gärna könsseparerad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback