Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Ja, eller jag vet inte hur mycket man måste "erkänna" negativa effekter. Att gå i uppenbar förnekelse är såklart inte smart retorik, men jag tror inte heller det gör så mycket nytta att göra värsta grejen av att lyfta fram risker med det man försöker normalisera. Visst, det kan förmedla en viss seriositet och trovärdighet men på bekostnad av vilja och självsäkerhet.
Det viktigaste är att insistera på en konsekvent tolkning av den allmänt underförstådda principen att vuxna människor får göra vad de vill med sina kroppar på egen risk. Får de åka skidor och dricka sprit ska de få röka cannabis.
Absolut, men det handlar även om att tvätta bort flum-stämpeln om man vill få kritiker att acceptera dödsdrogen. Den där idiot-retoriken förstör ju allt. Det är därför jag brinner av i den här tråden.
I en seriös debatt får man ju såklart alla nackdelar och skadeverkningar kastade inansiktet - då kan man inte svara att det botar cancer eller att alkohol är värre. Vi vinner ingen mark på det.
Och ja, såklart folk ska få göra som dem vill. Det tror jag majoriteten gör oavsett vad lagen säger. Man får stå sitt kast när det går åt pipan.