2021-12-14, 13:16
Medlem
theshades avatar
Jag undrar om jag kan bjuda med en kompis på massage som betalas med mitt friskvårdsbidrag.

Jag tänker att en massör hellre tar betalt för två massager än en, och att det på kvittot kan stå "massage 1000 kr" utan att det framgår att de var två massager till två personer.

Jag vill ju hellre bjuda med en vän än låta friskvårdsbidraget brinna inne och jag hinner nog inte spendera allt på mig själv i år.

Jag skulle alltså själv gå en massage och betala etc, men helt enkelt ta med en extra person.

Tacksam för svar.
Citera
2021-12-14, 13:22
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag undrar om jag kan bjuda med en kompis på massage som betalas med mitt friskvårdsbidrag.

Jag tänker att en massör hellre tar betalt för två massager än en, och att det på kvittot kan stå "massage 1000 kr" utan att det framgår att de var två massager till två personer.

Jag vill ju hellre bjuda med en vän än låta friskvårdsbidraget brinna inne och jag hinner nog inte spendera allt på mig själv i år.

Jag skulle alltså själv gå en massage och betala etc, men helt enkelt ta med en extra person.

Tacksam för svar.

Det kan du säkert lösa om det är en mindre nogräknad massör. Det är naturligtvis skattefusk.

Ett alternativ kan annars vara att köpa ett personligt presentkort/klippkort på ex massage. Om inte din arbetsgivare har några konstiga regler emot det är det helt tillåtet. Då kan du gå på massage inom ex 12 månader (eller vilken giltlighetstid det nu är), men ha betalt för det med årets friskvårdsbidrag.
Citera
2021-12-14, 14:11
Medlem
dreadpirate420s avatar
Varför inte en massage med happy ending? Lär gå på 1000kr totalt
Citera
2021-12-14, 17:18
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Varför inte en massage med happy ending? Lär gå på 1000kr totalt

Det är ju inte uteslutet, men jag har 3300 kr att bränna på en vecka och tjejkompisen jag tänkte ta med på massage tar inte betalt när jag vill tömma pungen.
Citera
2021-12-14, 17:20
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det kan du säkert lösa om det är en mindre nogräknad massör. Det är naturligtvis skattefusk.

Ett alternativ kan annars vara att köpa ett personligt presentkort/klippkort på ex massage. Om inte din arbetsgivare har några konstiga regler emot det är det helt tillåtet. Då kan du gå på massage inom ex 12 månader (eller vilken giltlighetstid det nu är), men ha betalt för det med årets friskvårdsbidrag.

Tack för ett bra svar. Det var det med mindre nogräknad jag var inne på men kan man få presentkort så är det ännu bättre. Dock så får man ju inte köpa prylar för bidraget längre eftersom folk då sålde dem för att få kontanter, så det kanske är samma sak där.

Ska kolla upp det!
Citera
2021-12-14, 20:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Tack för ett bra svar. Det var det med mindre nogräknad jag var inne på men kan man få presentkort så är det ännu bättre. Dock så får man ju inte köpa prylar för bidraget längre eftersom folk då sålde dem för att få kontanter, så det kanske är samma sak där.

Ska kolla upp det!

Det där med prylar är en grej SKV förbjuder. SKV tillåter personliga presentkort som endast kan användas till friskvårdsaktiviteter, typ massage. Men dubbelkolla med din arbetsgivare.
Citera
2021-12-14, 20:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Tacksam för svar.
Det står väl inget namn på kvittot så be om två separata kvitton och lämna in dom med några dagars mellanrum...
Citera
2021-12-14, 22:57
Avstängd
Du kan boka tider och betala med ditt friskvårdsbidrag framåt i tiden som även är under nästa år.

Vetinte varför jag gör det själv utan låter alltid ca 6000 brinna inne varje år
Citera
2021-12-16, 23:59
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Du kan boka tider och betala med ditt friskvårdsbidrag framåt i tiden som även är under nästa år.

Vetinte varför jag gör det själv utan låter alltid ca 6000 brinna inne varje år

Inte om själva kvittot ska in nu innan nyår. Eller menar du betala nu, få massagen sedan? Halvbra formulerat i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in