2021-12-11, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Mycket riktigt. Man ska se till vad som är bäst för landet och inte hetsa upp sig över vad någon kanske gjorde på en bild som 16-åring. Sedan är det tråkigt och beklagligt att M, KD och SD måste utesluta folk alternativt måste skilja sig för att få stanna kvar i partiet baserat för vad dessa personer gjorde som 16-åringar men det är ärligt talat dessa partiers problem om det stämmer. Något jag tvivlar på trots allt prepubertalt prat om dubbla måttstockar och nazistdroppande i tråden.

Sossarna vill ha Akilovs och proppa landet fullt med antisemiter. Det här bara bevisar det. Hyckleriet och de falska ursäkterna problemet. Hellre att regeringen heilar öppet och står för det, de dubbla måttstockarna och hyckleriet problemet.
Citera
2021-12-11, 06:53
Bannlyst
Hur kan det vara hets emot folkgrupp att sträcka upp en arm? Jag läste artikeln. Vilken folkgrupp menar han det är hets mot? Den armrörelsen har dom både gjort i romarriket, USA, och tyskland, och i italien. Jag vet inte vad den betyder, men kanske typ, lojalitet till en ledare i ett parti som dom stödjer? Men jag vet inte. Hur kan advokaten göra det till hets emot folkgrupp? Är han sinnessjuk eller? Och naturligtvis gillar även folk att skämta om den här absurda censuren..

Vad är det här frågan om egentligen?
Citera
2021-12-11, 07:53
Medlem
Sezlows avatar
Vilket djäkla trams har folk inget bättre att syssla med?
Hon har all rätt att röra sin arm. Vem vet, hon skulle kanske precis knyta näven och göra en "Stalin hälsning"? Romersk hälsning är inget fel.

Allt är taget ur sitt sammanhang och de som kommer med sådana anklagelser och skitsnack som man läst här, de borde skämmas.

Vad är det för sk*t tidning som publicerat detta?
Citera
2021-12-11, 08:21
Medlem
Saxofonjudes avatar
Jag finner det lite underhållande att en "högerextrem" nättidning går ut först med avslöjandena om Idas hitlerhälsning och en del i försvaret är att man ska misstro allt eftersom det kommer från en högerextrem källa

Annars är det här drevet naturligtvis trams. Angreppen på sydstatsflaggan är trams och de lagar som finns som kan göra en vinkel på armen straffbart borde vara trams men är det inte. Man kan ju bli dömd för det, tom om du har en knuten näve.
Citera
2021-12-11, 08:22
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Hon har all rätt att röra sin arm. Vem vet, hon skulle kanske precis knyta näven och göra en "Stalin hälsning"? Romersk hälsning är inget fel.

Allt är taget ur sitt sammanhang och de som kommer med sådana anklagelser och skitsnack som man läst här, de borde skämmas.

Hade du resonerat på samma sätt om det var en SD-företrädare som hade gjort samma sak sak som nazi-Ida?
Citera
2021-12-11, 08:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Modigt av Magdalena Andersson att behålla henne, det hade aldrig Löfvén haft stake att göra. Viktigt för ett sundare och mer balanserat debattklimat inför valrörelsen (hoppas jag). Tyvärr så får vi väl bara ännu fler halvpsykotiska förvirrade utfall från Arnstad-typer, när de skjuter från höften med stora Godhets-bössan. Men, man vet aldrig - allt är så obehagligt volatilt nuförtin...
Citera
2021-12-11, 08:35
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Hade du resonerat på samma sätt om det var en SD-företrädare som hade gjort samma sak sak som nazi-Ida?

Klart, varför får inte hon eller vem det nu än månne var röra på armarna?
Hela frågan är så löjlig att man tappar andan.
Vem är det som bestämmer över journalisterna? Är det möjligen dårar?

Det är inte konstigt att det går utför för landet om man i pressen leker som i en sandlåda.
Snart angriper man henne för tröjan är vit och brun och att byxorna är blå och bältet svart.

vit=arier
brun=nazist
blå byxor=högerpartist
svart livrem=fascist

Jag sp*r på er tokar, har ni läst "1984" det är tydligen dit ni vill komma, där det är lag på att man ska vara "pk".

Och ni tokar, hon är blond och med blå ögon, vad säger ni om det?
säkert klämmer en stolle ur sig att hon är "nasse" just därför.
Citera
2021-12-11, 08:40
Medlem
ColaKexs avatar
Hade Jimmie Åkesson fått samma milda kritik i media om man hittade en bild där han heilar i 15-årsåldern? Knappast! Varenda journalist och vänsterpolitiker hade skrikit sig hesa tills han avgått.
Bilden i sig bryr jag mig inte om. Det är det förbannade hyckleriet som jag är så less på!
Citera
2021-12-11, 08:40
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow

Även en knuten näve i samma vinkel kan vara olaglig beroende på sammanhang.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...lindberg-doms/

Citat:
Lindberg polisanmäldes för hets mot folkgrupp efter att ha höjt armen med knuten näve och skrikit ”Hell seger” flera gånger som avslutning på talet.

Citat:
"Det utrop, "hell seger", och den hälsningsgest som Simon Lindberg utfört avser otvivelaktigt ett sådant meddelande som avses i bestämmelsen", skriver domstolen och syftar på lagstiftningen om hets mot folkgrupp.

Stockholms tingsrätt konstaterar att straffvärdet motsvarar fängelse i en månad, men dömer ut villkorlig dom och böter
Citera
2021-12-11, 08:42
Medlem
Sezlows avatar
Vi lever i en bananrepublik, det står nu klart.
Citera
2021-12-11, 09:24
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Röstar aldrig på sossar men vem fan bryr sig vad någon gjorde för hälsning eller vilken musik någon lyssnade på när den var 15 år. Så symptomatiskt för svensk debatt att köra fast i och blåsa upp helt meningslösa och irrelevanta saker.
Citera
2021-12-11, 09:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Modigt av Magdalena Andersson att behålla henne, det hade aldrig Löfvén haft stake att göra. Viktigt för ett sundare och mer balanserat debattklimat inför valrörelsen (hoppas jag). Tyvärr så får vi väl bara ännu fler halvpsykotiska förvirrade utfall från Arnstad-typer, när de skjuter från höften med stora Godhets-bössan. Men, man vet aldrig - allt är så obehagligt volatilt nuförtin...

Ja modigt är det helt klart. Tänk om denna legitimering av nazismen leder till at NMR kommer in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in