2006-06-13, 14:09
Medlem
tapirs avatar
Kompett C-vätskeskydd kan vara rätt snitsigt att ha om det börjar regna i sommar!
Citera
2006-06-13, 14:19
Medlem
size_queens avatar
polaren har en bild på när han och hans kompis står och poserar med en ak5:a

han kompis hade "tappat bort" en del i taget/tagit en del i taget från hans kompisar och tagit med sig hem.

kanske inte det vanligaste...
Citera
2006-06-13, 14:42
Medlem
Lycka till med ammosamlandet, det är inte allt för svårt att glömma en ask eller två i fickan, dock så kan jag upplysa dig om snubben som inte fick ut pengar på försäkringen när det började brinna hemma (:
Citera
2006-06-13, 17:05
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av size_queen
polaren har en bild på när han och hans kompis står och poserar med en ak5:a

han kompis hade "tappat bort" en del i taget/tagit en del i taget från hans kompisar och tagit med sig hem.

kanske inte det vanligaste...

Huh? Det är inte lego precis. AK5:an kommer i rätt stora bitar, måste varit ett helvete att förlustanmäla typ... slutstycket.
Citera
2006-06-13, 17:31
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Huh? Det är inte lego precis. AK5:an kommer i rätt stora bitar, måste varit ett helvete att förlustanmäla typ... slutstycket.

Om size_queen inte blåljuger för att försöka få någon slags cred har han/hon gått på en duktig vals:
AK5:an är med all säkerhet stulen i ett helt stycke. Kanske från ett av de väpnade rånen i Strängnäs eller Villingsbergs övningsfält.
Citera
2006-06-13, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Tror trådskaparen skiter i era kalsonger och strumpor, -det är am han vill ha.

Tyckte också det var ballt med lösplugg när man var i tonåren, men när man gjorde lumpen hade man mognat lite och då var det inte lika intressant längre. Vad fan ska man ha skiten till?

Har jag rätt om jag skriver att du är under 18 år?

Du har helt rätt
Citera
2006-06-13, 18:59
Medlem
Mick_Marss avatar
Svårt att inte ifrågasätta din kompis där size_queen.

Nån som hört nåt om några vapenstölder på senaste? Var det förra årets vårslutövning som det var några värnpliktiga som försökte eller var det förrförra?
Nån som stod vakt och blev "nerslagen" så listade till slut polisen ut att det var några polare som snott vapnen(om det var 2 eller 3st). Dom torskade iaf rätt fort.
Citera
2006-06-13, 21:08
Medlem
Någon som kan skriva en guide över hur man "lånar" saker på obestämt tid när man gör lumpen, främst på i19
Citera
2006-06-14, 00:39
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spietato
Du har helt rätt

"ajajaj....ajajaj kylarspray...."

(sorry, jag är full, i vanliga fall ahrde jag inte skrattat.)
Citera
2006-06-14, 02:10
Medlem
Spider Mikes avatar
En kompis till mig snodde med sig sprängdeg,och diverse andra saker.Men han är långfingrig också..
Citera
2006-06-14, 02:21
Medlem
Officerare borde ha världens möjlighet att stjäla allt möjligt. Minns t.ex. en gång då vi kastade spränghandgranater, på grund av en liten oförutsedd händelse rann tiden iväg för oss men en av officerarna kunde inte låta bli utan kastade själv iväg de granater som blev över i så rask takt han bara kunde vilket säkert var väldigt skoj för honom.

Han kunde dock lika gärna stoppat en i fickan och tagit med hem om han hade haft lust till det. Om jag förstod systemet rätt behövde han köra tillbaka till utlämningsstället med någon del som blev över för att bevisa att alla hade använts. Men det systemet byggde nog mer på förtroende om individens hederlighet än något annat. Samma sak med den officer som var ansvarig under övningar med sprängdeg och dylikt. När man under en dag spränger upp tjugo kilo sprängdeg är det nog lätt att mygla undan ett kilo eller två.

För värnpliktiga var det dock inte särskilt mycket förtroendekapital att förbruka. För övrigt, vad finns det värt att sno av allt detta lilla man kunde sno? Hade gärna plockat med mig en AK5:a hem men det var lite för hård kontroll kring just bössor och sådant
Citera
2006-06-14, 02:32
Medlem
cavalls avatar
det gick rykten om ett smartskaft i Boden som försökte sno med sig Pentylstubin (har jag för mig det hette), han lindade ett x-antal meter runt kroppen och skulle smuggla hem det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in