Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-12-02, 09:03
  #13
Medlem
skottlands avatar
Grejen är den att de inte bara ersätter sin VD med en indier för syns skull, utan det här är ett mycket strategiskt drag av dessa stora teknikföretag.

VD-positionen behöver nämligen innehas av en etnisk minoritet om man vill samarbeta med, jag tror det var, USA:s regering, vilket inte är märkligt eftersom vi den senaste tiden har sett många fall av censur med högst politiska ändamål. Så det är ett högst politiskt drag i regeringens favör och inte bara en slumpmässig inkvotering. VD:n är för det mesta bara en marionett; företagen styrs av andra direktörer.

Twitter, likt andra medieföretag, har mer eller mindre blivit en del av den amerikanska regeringen. Kontroll över de icke-källkritiska och lättsinniga sker lättast genom media och censur. Folk är villiga att tro på vilket skit som helst, så länge majoriteten stödjer den åsikten, och det är därför regeringar älskar att styra sociala media.
__________________
Senast redigerad av skottland 2021-12-02 kl. 09:06.
Citera
2021-12-02, 12:54
  #14
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Jösses. Fake News!

Så allt som står där är alltså fake? Speciellt de saker jag personligen sett honom säga eller skriva?
Citera
2021-12-02, 14:57
  #15
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Så allt som står där är alltså fake? Speciellt de saker jag personligen sett honom säga eller skriva?


Om det finns folk på Reddit som sprider skit är absolut sant. Om att allt han skrivit är fake eller inte har jag tyvärr ingen koll på.
Nu handlar den här tråden om Twitters nya censur policys ang freespeech och Andy har en poäng.

Vill du berätta att han har fel kan du göra det här. https://ngo.locals.com/
Citera
2021-12-03, 19:14
  #16
Medlem
Sesuss avatar
Är Project Veritas så farliga journalister.

James O'Keefe Responds to New Twitter Policy

https://odysee.com/@ProjectVeritas:7/james-o'keefe-responds-to-new-twitter:9
Citera
2021-12-03, 21:18
  #17
Medlem
Sesuss avatar
Parag Agrawal, announced a major reorganization of Twitter.

https://www.msn.com/en-us/money/comp...any/ar-AARrm0Y
Citera
2021-12-04, 08:10
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Grejen är den att de inte bara ersätter sin VD med en indier för syns skull, utan det här är ett mycket strategiskt drag av dessa stora teknikföretag.

VD-positionen behöver nämligen innehas av en etnisk minoritet om man vill samarbeta med, jag tror det var, USA:s regering, vilket inte är märkligt eftersom vi den senaste tiden har sett många fall av censur med högst politiska ändamål. Så det är ett högst politiskt drag i regeringens favör och inte bara en slumpmässig inkvotering. VD:n är för det mesta bara en marionett; företagen styrs av andra direktörer.

Twitter, likt andra medieföretag, har mer eller mindre blivit en del av den amerikanska regeringen. Kontroll över de icke-källkritiska och lättsinniga sker lättast genom media och censur. Folk är villiga att tro på vilket skit som helst, så länge majoriteten stödjer den åsikten, och det är därför regeringar älskar att styra sociala media.

Klockren analys. Det är så regeringen i USA kan undgå första amendment genom att kontrollera privata organisationer såsom Twitter som censurerar på uppdrag av regeringen. Självklart är det inte något statshuvud som är ledaren utan de riktiga beslutshavarna döljer sig i skuggorna. Dessa är bankfamiljerna.
Citera
2021-12-04, 08:36
  #19
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Grejen är den att de inte bara ersätter sin VD med en indier för syns skull, utan det här är ett mycket strategiskt drag av dessa stora teknikföretag.

VD-positionen behöver nämligen innehas av en etnisk minoritet om man vill samarbeta med, jag tror det var, USA:s regering, vilket inte är märkligt eftersom vi den senaste tiden har sett många fall av censur med högst politiska ändamål. Så det är ett högst politiskt drag i regeringens favör och inte bara en slumpmässig inkvotering. VD:n är för det mesta bara en marionett; företagen styrs av andra direktörer.

Twitter, likt andra medieföretag, har mer eller mindre blivit en del av den amerikanska regeringen. Kontroll över de icke-källkritiska och lättsinniga sker lättast genom media och censur. Folk är villiga att tro på vilket skit som helst, så länge majoriteten stödjer den åsikten, och det är därför regeringar älskar att styra sociala media.

Extrem bra svar. Tack.
Har du sett listan?
https://www.hashengines.com/blogs/ceos-of-indian-origin
Citera
2021-12-04, 08:41
  #20
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Klockren analys. Det är så regeringen i USA kan undgå första amendment genom att kontrollera privata organisationer såsom Twitter som censurerar på uppdrag av regeringen. Självklart är det inte något statshuvud som är ledaren utan de riktiga beslutshavarna döljer sig i skuggorna. Dessa är bankfamiljerna.

Lite mer nyanserat än så. Jag tror att det finns Ryssar, Kineser och Oljefamiljer mm med i skuggorna.
Media/socialmedia = 4th - 5th generation warfare. En Indier med extrem indisk brytning verkar vara på modet.
Citera
2021-12-04, 13:07
  #21
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Extrem bra svar. Tack.
Har du sett listan?
https://www.hashengines.com/blogs/ceos-of-indian-origin

Nej, inte just den listan, men jag hade hört och sett att de hade kvoterat in stor mängd indier på olika nyckelpositioner hos olika företag. Som sagt är samarbete med regeringen ej möjlig om de inte kvoterar in personer på detta sätt.

Detta påminner mig om när företag i västerländska, feministiska länder tvingas kvotera in inkompetenta kvinnor för att undgå att de ruineras av lagar och regler. Och för att hantera detta "skapar" dessa företag en position åt kvinnan där hon gör minst skada.

Allt detta bekymmer och besvär för att någon någonstans inte vill säga nej. Det är en riktig sörja detta.
Citera
2021-12-04, 18:30
  #22
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Nej, inte just den listan, men jag hade hört och sett att de hade kvoterat in stor mängd indier på olika nyckelpositioner hos olika företag. Som sagt är samarbete med regeringen ej möjlig om de inte kvoterar in personer på detta sätt.

Detta påminner mig om när företag i västerländska, feministiska länder tvingas kvotera in inkompetenta kvinnor för att undgå att de ruineras av lagar och regler. Och för att hantera detta "skapar" dessa företag en position åt kvinnan där hon gör minst skada.

Allt detta bekymmer och besvär för att någon någonstans inte vill säga nej. Det är en riktig sörja detta.


Jag tror Rumble är nästa social media som kommer att gå en liknande väg.

"Dorsey's resignation was expected since "vulture capitalist" Paul Singer began investing in Twitter. A look at Paul Singer, vulture capitalism and Singer's plan to transform the tech industry."

https://odysee.com/@keithwoods:e/the...hind-the-new:d
Citera
2021-12-10, 08:32
  #23
Medlem
Jack Dorsey skriver ”it was a trap” på Twitter idag. Vad syftar han på? Har han blivit lurad - eller har han lurats?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback