Citat:
Vad är det du inte fattar???
jag skiter i penningtvätt och kriminalitet.
såna element har funnits i alla tider och kommer alltid att finnas.
De slutar inte göra brott om kontanter försvinner.
bättre att de rånar nån i övervakad miljö med högre risk att åka fast än att som nu privatpersoner i hela landet drabbas och det blir rån på gatan,homeinvasions,bilkapningar och mer narkotikahandel istället och all annan form av brottslighet där privatpersoner istället drabbas.
Det är polisens uppgift att bura in brottslingar och kasta bort nyckeln.
Man straffar inte hela befolkningen och tar bort kontanter bara för att politikernas kompisar blir rika på bankkort och swish skräpet.
självklart är tvång det enda som funkar för detta som i alla andra länder att om man öppnar business så ska man självklart ta landets valuta man verkar i.
Annars finns det gärna andra entreprenörer som öppnar på samma ställe och ger grundservicen i all handel att ta emot kontanter med ett smile och serva kunderna som man faktiskt lever på.
Vänstertomtarna har aldrig haft rätt i nånting.
De är just lättlurade.
Nej jag får inte lönen kontant.
Man använder en uppfinning som heter bankomat som ofta är fastkilad i väggen men ibland även återfinns under träd utomlands eller mitt på en bro.
man kan även om man har tur att bo på rätt ort gå in till bankkontoret och plocka ut pengar över disk.
jag skiter i penningtvätt och kriminalitet.
såna element har funnits i alla tider och kommer alltid att finnas.
De slutar inte göra brott om kontanter försvinner.
bättre att de rånar nån i övervakad miljö med högre risk att åka fast än att som nu privatpersoner i hela landet drabbas och det blir rån på gatan,homeinvasions,bilkapningar och mer narkotikahandel istället och all annan form av brottslighet där privatpersoner istället drabbas.
Det är polisens uppgift att bura in brottslingar och kasta bort nyckeln.
Man straffar inte hela befolkningen och tar bort kontanter bara för att politikernas kompisar blir rika på bankkort och swish skräpet.
självklart är tvång det enda som funkar för detta som i alla andra länder att om man öppnar business så ska man självklart ta landets valuta man verkar i.
Annars finns det gärna andra entreprenörer som öppnar på samma ställe och ger grundservicen i all handel att ta emot kontanter med ett smile och serva kunderna som man faktiskt lever på.
Vänstertomtarna har aldrig haft rätt i nånting.
De är just lättlurade.
Nej jag får inte lönen kontant.
Man använder en uppfinning som heter bankomat som ofta är fastkilad i väggen men ibland även återfinns under träd utomlands eller mitt på en bro.
man kan även om man har tur att bo på rätt ort gå in till bankkontoret och plocka ut pengar över disk.
Jag förstår inte ditt resonemang. Om det är så att kontanthantering är viktig för företagen är det väl bara att de erbjuder det eller så blir de utkonkurrerade av andra som har kontanthantering. Jag förstår inte varför staten ska tvinga företag att erbjuda kontanthantering även om inte kunderna efterfrågar det.
Om du tror att det är så viktigt kan du ju bli jätterik, bara att öppna nån verksamhet som accepterar kontanter och sno hela marknaden i ett nafs.