2024-11-04, 09:51
Medlem
BavarianBeetles avatar
Hoppas att den här mentalsvage fjanten inte tas ut till Four Nations. Jag ser hellre att Leo Carlsson får en chans.
Citera
2025-01-09, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det tråkiga är att även om han steppar upp så har han redan underpresterat i för många säsonger för att bli vad man hoppades pä. Vem hade varit helt nöjd med det här 20-talet hittills om man hade sagt det 2019 när han såg ut som nya Foppa.

Jag minns ärligt talat inte exakt hur bra han har varit mer än vad poängen visar. Hans bästa placering är en 10 plats i poängligan 22/23. Hans slutspel förra året minns jag och det var fruktansvärt dåligt spelmässsigt. Med en bra EP så hade de gått till conferencefinal, det kan man nog vara ganska säker på då de tog det till sju matcher. Hans snitt är 0.8 poäng per match i slutspelet. Med det är han 6a bland svenskarna med minsta möjliga marginal framför Andre Burakovsky. Det är inte tillräckligt för den nya Foppa.

Håller helt med dig.

Han har det fortsatt riktigt tufft.
Senast redigerad av Soppatorsk90 2025-01-09 kl. 03:04.
Citera
2025-01-09, 05:16
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tycker Elias verkligen är unik som hockeyspelare i hans sätt att agera på isen.

Ser egentligen rätt ranglig ut nästan lite sprattelgubbe till rörelsen, men med god förmåga att läsa situationer, högt hockey IQ.

Bra skott och mjuka händer.

Däremot saknar han den explosivitet som jag tycker utmärker dom riktigt bra spelarna.

Inget riktigt driv. Utväxling.

Tror han alltid kommer vara en duktig spelare som bidrar både poängmässigt och spelmässigt på isen men jag vet inte om han kommer tränga sig in på topp 10 listan i poängligan så särskilt många gånger.

Men jag tycker om att se honom på isen när det rullar på för honom, som sagt, väldigt egen stil.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-01-09 kl. 05:19.
Citera
2025-01-09, 07:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Ser egentligen rätt ranglig ut nästan lite sprattelgubbe till rörelsen, men med god förmåga att läsa situationer, högt hockey IQ.

Däremot saknar han den explosivitet som jag tycker utmärker dom riktigt bra spelarna.

Tror han alltid kommer vara en duktig spelare som bidrar både poängmässigt och spelmässigt på isen men jag vet inte om han kommer tränga sig in på topp 10 listan i poängligan så särskilt många gånger.

Men jag tycker om att se honom på isen när det rullar på för honom, som sagt, väldigt egen stil.
Är inte det bara en typ av riktigt bra spelare som har det? Jag skulle lägga Marner, Draistl, Kucherov, Rantanen i den andra högen.

Hade han varit snabb som för ett par år sen och i alla fall medelstark och med okej balans så hade det sett helt annorlunda ut.

Man kan inte vara exceptionellt oatletisk, vilket han faktiskt är, och en samtidigt en riktigt bra spelare.
Citera
2025-01-20, 18:58
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:

Nä EP är inte den explosiva typen av spelare. Däremot har han en enorm spelförståelse och en superb teknik som gör att man tycker han borde vara en playmaker av toppklass även i NHL. Så har det inte riktigt blivit och jag undrar varför.

Kan inte påstå att jag har jättekoll på hur han används av Vancouver, men på grund av konkurrensen i NHL så får även många storspelare stå ut med en roll där de inte riktigt får ut sin potential. Vet inte om det är så för EP men hursomhelst är det synd att han inte riktigt verkar få till det fullt ut därborta.

En sak till som sticker ut med EP. Han har ett av ligans vassaste och hårdaste direktskott. Sin skottstyrka demonstrerade han för övrigt i NHL All Star Skills 2020. Där han visade upp ett av de absolut hårdaste slagskotten.
NHL All Star Skills 2020

Se för övrigt hur han ser ut som en liten gosse bredvid giganten Victor Hedman. Ändå så sköt han faktiskt aningen hårdare än VH. Verkar nästan osannolikt men så var det.
Citera
2025-01-21, 17:10
Medlem
Ser massor av negativitet kring inläggen här..

Vänta efter hans karriär lagt sig och är över så ska ni se att de låter bland samma jargong kring Foppa efter honoms karriär, "men gud vad bra han var för att varit skadad i större delen av hans karriär" "tänk vad ännu bättre han varit om han inte varit skadad" osv osv..
Citera
2025-01-22, 18:16
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Blåst på 2,7 miljoner

Citat:
För några år sedan skulle Vancouvers svenske stjärna Elias Pettersson köpa en lyxvilla i Danderyd för 26 miljoner kronor.

I samband med detta betalade Pettersson 2,7 miljoner kronor till en mäklare i handpenning. Men Pettersson ångrade sig efter att ha upptäckt brister med huset. Något som han inte uppmärksammades på av mäklaren.

– Det visade sig ju att huset hade många fel som måste åtgärdas, säger pappan Torbjörn Pettersson till Sundsvalls Tidning.

När Pettersson sedan ville häva köpet och få tillbaka pengarna han hade betalat protesterade i stället säljaren och ishockeyspelaren krävdes på 5,3 miljoner kronor. Då parterna inte kunde komma överens gick tvisten vidare till tingsrätten.
Väl där slogs det fast att Pettersson inte skulle behöva betala något skadestånd och han skulle ha rätt att häva köpet. Men handpenningen fick han inte tillbaka.
– Pengarna är borta. Det är bara att glömma det där och gå vidare, säger Torbjörn Pettersson.

Aftonbladet, 22.januari
Citera
2025-01-22, 18:30
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Blåst på 2,7 miljoner

Aftonbladet, 22.januari
Tråkigt när sådant händer.
Men han kan ju trösta sig med att han är ekonomsikt oberoende resten av livet i vilket fall.
Citera
2025-01-22, 19:50
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Tråkigt när sådant händer.
Men han kan ju trösta sig med att han är ekonomsikt oberoende resten av livet i vilket fall.

Ja det är han såklart om han inte gör bort sig fullständigt ekonomiskt sett, så det går nog ingen nöd på EP. Dock är det tråkigt när ekonomiskt svindleri lönar sig.
Citera
2025-01-22, 22:35
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Dock är det tråkigt när ekonomiskt svindleri lönar sig.

Både och. Mäklaren sitter av 6 år i finkan.
Citera
2025-01-22, 23:43
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Både och. Mäklaren sitter av 6 år i finkan.

Ja men han kanske tycker att 2,5 mille är värt att sitta några år för. Dessutom kanske det inte direkt är de enda stålar som han lurat till sig och som sedan är "borta med vinden" för alla andra.

Grejen är att man hela tiden måste utgå ifrån att folk är skojare och att de måste bevisa att de inte är det istället för tvärtom. Lite paranoia är numera en hälsosam åkomma som kan rädda en från trubbel och tråkigheter. Vilket i sig naturligtvis är tråkigt.
Citera
2025-01-24, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ser massor av negativitet kring inläggen här..

Vänta efter hans karriär lagt sig och är över så ska ni se att de låter bland samma jargong kring Foppa efter honoms karriär, "men gud vad bra han var för att varit skadad i större delen av hans karriär" "tänk vad ännu bättre han varit om han inte varit skadad" osv osv..

Ja lite onödigt mycket negativitet kan jag tycka att det är, han har det lite tufft nu.

Men det kommer mest troligt aldrig att bli samma jargong som kring Foppa, Elias karriär kommer nog aldrig nämnas i samma sammanhang som Foppas karriär om han inte steppar upp något enormt närmsta 10 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in