Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-03-13, 20:04
  #25
Medlem
1. några minuter
2. 7
3. 0

och när jag inte sover bra på några dagar och min sömn blir störd, så en dag tvingar min kropp att sova för att återhämta sig och jag har sämre hörsel och mindre medveten som en koma och lite förvirrad mer när vaknar.
Citera
2022-03-13, 20:34
  #26
Medlem
Laureths avatar
1. Förutsatt att jag lyckas somna överhuvudtaget så 2~5 h. Aldrig mindre än 2.
2. Snitt är lite svårt att räkna ut iom hur mycket det varierar. 4 timmar en standardnatt, men 12 timmar när jag väl har tid och lyckas sova. Några nätter helt sömnlösa.
3. Brukar inte vakna när jag väl sover.

Jo jag har lite problem med det där.
Citera
2022-07-13, 16:05
  #27
Medlem
1. Beror på hur trött jag är och om jag väljer att ligga vaken en stund och kolla telefonen eller ej. Så alltså allt från några min till 30-45 min.

2. För att bli helt utvilad behöver jag oftast 12 timmars sömn. Är jag mycket trött kan jag lätt sova upp till 15 timmar eller mer i sträck.

3. Vakna till i någon sekund eller minut för att vända mig om jag gör de de flesta nätter när jag sover bra. Sover jag mindre bra vaknar jag oftast längre perioder och ligger vaken innan jag somnar om. Detta är beroende på olika faktorer så som hur trött jag är, hur varmt det är i rummet osv. Men oftast när jag är fullt utvilad och har fått en bra natts sömn har jag sovit i 12 timmar eller mer samt vaknat någon minut och vänt mig om ett par gånger under hela sömnperioden.

Av detta ovan kan man alltså konstatera att jag oftast är i behov av 12 timmars sömn eller mer per natt beroende på hur trött jag är och hur mycket sömn jag fått under de nätter som föregått.
Citera
2022-07-14, 07:40
  #28
Medlem
nonameds avatar
1. Varierar från natt till natt. Vänder på dygnet och sover på dagen. Ej insomna någon gång.
2. 5-17 timmar
3. "vaknar inte när jag somnat"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback