• 1
  • 2
2021-11-25, 19:39
Medlem
Hur mycket pengar hade ni eller era föräldrar sparat ihop vid till er vid tiden ni var 18?
Citera
2021-11-25, 19:42
Medlem
Niggwards avatar
0.

Fick ingenting alls. Dock vet jag att mina föräldrar alltid skulle ställa upp med pengar direkt ifall det skulle kniva sig eller man skulle göra ett större vettigt köp. (Vilket har skett).

Skulle heller aldrig ge massa pengar till en 18. Bättre att hålla det till något som är värt att lägga pengar på. Så håller med mina föräldrar på detta.

Att ge flera hundra tusen till en 18 åring och se det försvinna på en resa, tatuering och sprit kan inte vara en höjdare direkt. Många vänner fick det så och de slösa bort skiten direkt.
Senast redigerad av Niggward 2021-11-25 kl. 19:46.
Citera
2021-11-25, 19:46
Medlem
revodnebs avatar
Mitt ex och jag sparade barnbidragen för båda barnen och de fick det när de flyttade hemifrån. Det var kul att ge dem då de är ansvarsfulla människor.
Citera
2021-11-25, 19:54
Medlem
vantablacks avatar
Noll kronor.
Citera
2021-11-25, 19:57
Medlem
flippwrs avatar
Ingenting
Citera
2021-11-25, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mitt ex och jag sparade barnbidragen för båda barnen och de fick det när de flyttade hemifrån. Det var kul att ge dem då de är ansvarsfulla människor.
Är du en ansvarsfull människa, som njuter på det här sättet av att roffa åt dig kommunistiska socialbidrag? Där du stod med mössan i handen och håvade in hos socialen trots att du klarat dig utan?

Med flit provocerande formulerat (om än helt riktigt just det du faktiskt har gjort), för att så få i det här landet tar ansvar för vad ni själva håller på mer.
Citera
2021-11-25, 20:04
Medlem
Jag har bott billigt i en BRF mina päron äger. Men först när de säljer den kommer jag få pengar för det. Men jag sparade mycket genom att bo gratis där.
Citera
2021-11-25, 20:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Är du en ansvarsfull människa, som njuter på det här sättet av att roffa åt dig kommunistiska socialbidrag? Där du stod med mössan i handen och håvade in hos socialen trots att du klarat dig utan?

Med flit provocerande formulerat (om än helt riktigt just det du faktiskt har gjort), för att så få i det här landet tar ansvar för vad ni själva håller på mer.

Du får ju tycka vad du vill om mig, jag svarade bara på trådstarten. I Sverige har vi barnbidrag, alla som har barn får det, vad var och en gör av pengarna på är upp till dem. Du tycker väl jag borde skänkt pengarna till vpk eller liknande? Barnbidrag är inte socialbidrag för den delen heller.
Citera
2021-11-25, 20:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får ju tycka vad du vill om mig
Jag tycker ingenting om dig, jag känner inte dig och det kommer vi nog inte ändra på.

Det är däremot ett faktum att du roffat åt dig socialbidrag som du lagt på banken i alla år. Problemet är inte handlingen per se, problemet är att du beter dig som ett litet barn på så vis att du låtsas att det inte hände. Det är alltså det jag attackerar - din totala brist på ansvarstagande över den bisarra kommunism du gottar dig i.
Citera
2021-11-25, 20:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Jag tycker ingenting om dig, jag känner inte dig och det kommer vi nog inte ändra på.

Det är däremot ett faktum att du roffat åt dig socialbidrag som du lagt på banken i alla år. Problemet är inte handlingen per se, problemet är att du beter dig som ett litet barn på så vis att du låtsas att det inte hände. Det är alltså det jag attackerar - din totala brist på ansvarstagande över den bisarra kommunism du gottar dig i.

Jag luktar avundsjuka här, det klär dig inte. Jag har inte roffat åt mig någonting, när barnen gick på dagis betalade låginkomsttagare en tusenlapp i månaden medan jag fick betala 8000 i månaden pga min inkomst. Det tog de bort några år senare. Kommunisten är ju du.
Citera
2021-11-25, 21:14
Medlem
Fick ca 8000 kr i fonder som trillade över på mig när jag fyllde 18 år.

Familjen hade det gott ställt, men de ville inte ösa över kontanter bara för jag fyllde 18. Fick däremot annat vid olika tidpunkter i livet då det behövdes istället.
Citera
2021-11-25, 21:23
Medlem
17000kr tror jag. Det var nog mycket för dem på den tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in