2021-11-21, 12:26
Medlem
Hej
det är så att vi är ute efter ny kyl och frys eftersom vår börjar bli väldigt gammal och sliten. Den som bodde här innan köpte electrolux där både kyl o frys passade in i väggen så att säga där bredden var ca 120 cm, och höjde 176,5 cm plus minus 1 cm.

det jag undrar över när jag man läser spec på kylskåp/frys på nätet och läser höjd, är det max höjd eller min, och kan man justera höjden om man måste . tänker för jag vill inte beställa nåt som inte passar . tack på förhand
Citera
2021-11-21, 12:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej
det är så att vi är ute efter ny kyl och frys eftersom vår börjar bli väldigt gammal och sliten. Den som bodde här innan köpte electrolux där både kyl o frys passade in i väggen så att säga där bredden var ca 120 cm, och höjde 176,5 cm plus minus 1 cm.

det jag undrar över när jag man läser spec på kylskåp/frys på nätet och läser höjd, är det max höjd eller min, och kan man justera höjden om man måste . tänker för jag vill inte beställa nåt som inte passar . tack på förhand

Höjden som anges är den faktiska höjden på skåpet och den är inte justerbar mer än i nivå.

Höjden justeras med att man anpassar ventilationsgallret över, vilket du måste ha.
Citera
2021-11-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Höjden som anges är den faktiska höjden på skåpet och den är inte justerbar mer än i nivå.

Höjden justeras med att man anpassar ventilationsgallret över, vilket du måste ha.

vad menar du att den inte justerbar men är justerbar endast i nivå ?
Citera
2021-11-21, 14:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
vad menar du att den inte justerbar men är justerbar endast i nivå ?

Att den bara är justerbar några millimeter så att den inte ska luta, inte typ en decimeter för att anpassas till överskåp. Det fårdu som sagt ordna med ventilationsgallret.
Citera
2021-11-21, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att den bara är justerbar några millimeter så att den inte ska luta, inte typ en decimeter för att anpassas till överskåp. Det fårdu som sagt ordna med ventilationsgallret.

blir svårt då hitta kyl/ frys med max höjd 176 cm, fan då
Citera
2021-11-21, 14:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du kan filtrera på höjd på sidor som prisjakt och då finns det en hel del.
Citera
2021-11-21, 15:10
Medlem
Citat:

Finns en hel del 1750 mm.
Citera
2021-11-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Finns en hel del 1750 mm.
Kan du länka ?
Citera
2021-11-21, 18:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Kan du länka ?

Kan du söka?

53 st. 1700-1750:

https://www.prisjakt.nu/c/kyl-frys?r_1426=1700-1750
Citera
2021-11-21, 19:23
Moderator
Tystnads avatar
175 cm höjd och 60 cm bredd är ju standardmått för inbyggd Kyl/frys, så bör ju inte vara något problem om det blir en cm glipa i överkanten.

Två skåp bredvid varandra (kylskåp och frys ) 60 +60 är ju heller inga problem.
Alla skåp går att flytta gångjärnen till andra sidan om så krävs men bästa är att vid nybeställning välja vänster eller högerhängd dörr.
Citera
2021-11-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
175 cm höjd och 60 cm bredd är ju standardmått för inbyggd Kyl/frys, så bör ju inte vara något problem om det blir en cm glipa i överkanten.

Två skåp bredvid varandra (kylskåp och frys ) 60 +60 är ju heller inga problem.
Alla skåp går att flytta gångjärnen till andra sidan om så krävs men bästa är att vid nybeställning välja vänster eller högerhängd dörr.

Tänkte på modellen Side by Side dvs dubbel , alla dessa är oftast högre modell , tråkigt . Men tack för alla tips 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in