2022-07-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men du är det faktiskt så att en stor del av SD:s väljare kommer just från arbetarrörelsen och allt fler invandrare röstar på SD. Har det inte slagit dig att SD kanske erbjuder något som många väljare, särskilt bland lägre samhällsklasser efterfrågar?

Du förstår många vanliga väljare, känner sig väldigt svikna av S, att partiet definitivt inte företräder deras intressen längre. Elektricitet som är helt nödvändigt för våra hushåll och uppvärmning har på kort tid förvandlats till en lyxvara, bensinpriserna är horribla för de som är mer eller mindre tvungna att ha bilen till arbetet, våld och otrygghet sprider ut sig etc. Många har helt enkelt fått nog av denna samhällsutveckling. För många skulle nog Jimmmie Åkesson kunna uppträda med brun skjorta, koppel, stövlar och armbindel med svastika på och heila för fullt i riksdagen. Folk skulle ändå rösta på honom av den enkla anledningen att S inte längre på något sätt representerar vanliga löntagare. Samarbetet med MP och satsningen på bidragsgrupper har skärmat av S från arbetarklassen.
För all del. Även Hitler kallade sitt parti för arbetarparti. Du kanske har missat att JÅ bland annat kallat vårdyrket för "låtsasjobb"? Om SD är Sveriges nya arbetsparti ska jag äta upp min hatt . Vet att vi är rejält OT nu men jag är så trött på att SD-folket inte klarar av att ta till sig skriven fakta .
Citera
2022-07-17, 14:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För all del. Även Hitler kallade sitt parti för arbetarparti. Du kanske har missat att JÅ bland annat kallat vårdyrket för "låtsasjobb"? Om SD är Sveriges nya arbetsparti ska jag äta upp min hatt . Vet att vi är rejält OT nu men jag är så trött på att SD-folket inte klarar av att ta till sig skriven fakta .

Carl Bildt under sin tid som statsminister uttryckte sig så. Jimmie känner jag inte till att han uttryckt sig så.

Än så länge är det främst inom manliga LO-yrken som SD har skördat stora framgångar, bland metalls, byggnads och transports medlemmar. Inte så mycket hos kommunal ännu. SD har ju haft svårare att attrahera kvinnliga väljare än manliga.

Om jag vore du skulle jag inte göra dylika utfästelser om att spisa diverse klädespersedlar, minns Annie Lööf vad hon har fått äta upp sitt uttalande om detta.
Citera
2022-07-17, 14:21
Medlem
Citat:
Att som invandrare rösta på SD är som att be om att bli hemskickat. Lika idiotiskt som att alltfler från arbetarrörelsen övergått till SD .

Du lever verkligen i din egen lilla värld. Har du inte förstått att SD är emot invandrare som kommer hit enbart för att leva på bidrag eller än värre göra en kriminell karriär? Tror du att om SD fick makten så skulle varenda invandrare inklusive krigsbarn från Finland från 1941 bli hemskickade?

Du är ganska vidrig i dina lögner om SD och den här vitboken kommer inte att skrämma bort några röstare från SD. Ni som redan är störda i huvudet går det ju inte att göra nåt åt men de som ser hur Sverige utvecklar sig idag kan nog lägga en röst på SD för en förändring behövs helt klart.
Citera
2022-07-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Du lever verkligen i din egen lilla värld. Har du inte förstått att SD är emot invandrare som kommer hit enbart för att leva på bidrag eller än värre göra en kriminell karriär? Tror du att om SD fick makten så skulle varenda invandrare inklusive krigsbarn från Finland från 1941 bli hemskickade?

Du är ganska vidrig i dina lögner om SD och den här vitboken kommer inte att skrämma bort några röstare från SD. Ni som redan är störda i huvudet går det ju inte att göra nåt åt men de som ser hur Sverige utvecklar sig idag kan nog lägga en röst på SD för en förändring behövs helt klart.
Det här inlägget säger verkligen allt om SD och deras väljare . Hur fan kan något som nu officiellt bekräftat vara en lögn?
Citera
2022-07-17, 14:24
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Seriöst, finns det någon källa , förutom Samnytt, Fria Tider, RIKS Nyheter Idag osv som INTE är vänstervridna enligt er sdare?

Försök inte, jag bad dig hänvisa till vilka delar av vitboken som du stödde din tes på och du försökte dig på att länka till DI, som förövrigt inte ens bekräftade det du påstod. Aldrig sa jag att jag underkände DI pga politisk bias. Så jävla tröttsamt att allt du har är ohederliga diskussionsmetoder, personangrepp, och rena lögner.
Citera
2022-07-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag håller med om du beskrivning, och detta var poängen jag försökte göra, är du säker på att du citerade rätt person? Jag misstänker att detta var riktat till användaren azdz
Sory! Har blivit lite mycket inlägg på kort tid ! Blev nog lite fel där 😇
Citera
2022-07-17, 14:27
Medlem
Citat:
Det här inlägget säger verkligen allt om SD och deras väljare . Hur fan kan något som nu officiellt bekräftat vara en lögn?

Du verkar ha lite svårt att bemöta kritik? Det är bara att erkänna att du är en tokvänster som hatar högern. Ingen fel med det. Du är ett förlorat fall som aldrig kommer att bidra mycket till Sverige men du måste ju ändå inse att du i regel har tokfel i allt du skriver?
Citera
2022-07-17, 14:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Är det någon som läst denna första del och kan säga om det är något nytt i den, eller är det samma saker som EXPO skrivit om i decennier? EXPO har ju redan kartlagt alla som var med och grundade SD. Skiljer det sig något?
Citera
2022-07-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Du verkar ha lite svårt att bemöta kritik? Det är bara att erkänna att du är en tokvänster som hatar högern. Ingen fel med det. Du är ett förlorat fall som aldrig kommer att bidra mycket till Sverige men du måste ju ändå inse att du i regel har tokfel i allt du skriver?

Dina känslomässiga glåpordsinlägg utan saklighet och argument sänker SD mer än vad någon vitbok eller vänsterpartister lyckas göra.

Sluta yttra dig dumt och sluta göra så att SDare framstår som WT.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-07-17 kl. 15:12.
Citera
2022-07-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Helt ointressant. Jag antar att man gör detta för att vänsterpöbeln ska sluta kackla om en och samma sak, år ut och år in.

På tal om vänsterpöbeln. Har V eller sossarna någon vitbok? Det är ju två partier med hyfsat smutsig historia.

Ja vi behöver både röda vitböcker och bruna vitböcker.
Citera
2022-07-17, 16:04
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/h...lig-propaganda

Stärker inte ditt påstående ett dugg, snarare tvärtom.
Citera
2022-07-17, 16:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det låter som om du har nåt emot oss antinazzar? Har du det?

Jag hade kunnat vara antinazze om det inte vore för att Antinazzar idag ser alla höger om de rödgröna som nazister. Dessutom anser de att det är värre att vara sverigedemokrat än att vara dömd för att ha deltagit i en gruppvåldtäkt mot ett barn. Jag ställer inte upp på detta.

Stefan Löfven kallar sverigedemokraterna för nyfascister och hänvisar till låtsashistorikern Henrik Arnstad. Sveriges främsta forskare om högerextrema partier säger dock så här:
Andreas Johansson Heinö: - Sverigedemokraterna är ett nationalistiskt parti, inte ett fascistiskt. Det är oseriöst att låtsas som om nationalism och fascism är synonymer. Det är olyckligt om betydelsen av begrepp som fascism och rasism devalveras. Menar man allvar med att Sverigedemokraterna är ett nyfascistiskt parti – och därmed per definition ett hot mot demokratin i Sverige – borde den logiska följden vara att det blir Säpos, inte de övriga partiernas, uppdrag att bekämpa dem.
https://www.svd.se/a/34356054-2fb5-3...sd-beskrivning

Och heléne Lööw: - Men Helene Lööw vill också påpeka att det är skillnad på den svenska fascismen och Sverigedemokraterna (SD). SD är svåra att klassificera. De har rötter i den här världen men också bland populistiska rörelser, och har absorberat lokala missnöjespartier. De ”riktiga” fascisterna tycker också att SD är samma sorts förrädare som alla andra partier.
https://www.forskning.se/2014/10/21/...gen-nynazism/#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in