Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-05, 15:06
  #541
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Bra att du ställer frågan så! ;-)

Det handlar om ett vaccin - och det har ställts och måste ställas särskilt hårda krav på biverkningarna för ett vaccin.
Helt riktigt. Alla de kraven finns på plats och implementeras i t.ex. Europa och USA.

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det är därför vaccin tidigare har testats i en process som tar närmare tio år. Det är inget man kan klara av på ett par månader.
Nu är du ute på djupt vatten. VET du att det är så eller är det vad du HÖRT och TROR? Samtliga vaccin som genomgått kliniska försök finns registrerade här:
https://clinicaltrials.gov/
Du får gärna peka ut vilket vaccin som testats i "närmare 10 år".

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
En medicin som bara ges till ett fåtal väldigt sjuka individer - som dessutom informeras om biverkningarna - behöver inte vara lika säkert med avseende på biverkningarna som ett vaccin som ges till hela jordens befolkning.

Även utifrån denna referens till proportionen av problemet så kan du googla på hjärtproblem och sport så kan du se att det varit väldigt många nyheter på detta tema de senaste två åren.
Ehh...va!?
Vad svamlar du om? Menar du på fullt allvar att du är så urbota blåst att du tror att det finns ett godkännande av läkemedel för användning på "väldigt sjuka individer"? Du är helt dum i huvudet och kapitalt ointelligent? Det du refererar till är läkemedel som inträdit det stadium som kallas "investigational drugs" eller "experimentell drugs". Det är läkemedel som är i ett tidigt utvecklingsstadium och endast passerat de pre-clinical (djurförsök) trials som krävs för att inleda försök på människor. Exempel på eperimental drugs är läkemedel som syftar till att behandla obotliga tillstånd och sjukdomar, t.ex. AIDS.

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Idrottsmän är extra utsatta eftersom de anstränger hjärtmuskeln i mycket högre utsträckning än andra unga män. Varpå problemen har större sannolikhet att avslöjas.
Har du hittat på detta själv?

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det finns gott om vänstermuppar som ifrågasätter våldsvågen som medierna rapporterar om i Stockholm - eftersom de inte själva ser några bomber smälla eller folk bli skjutna.

Det kan ju inte vara så farligt! resonerar dom...
Ehhh...va!? Vad svamlar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Och exakt så är det med vaccinet - det är så normaliserat att ta experimentella vaccin nu och eftersom det kanske bara är en på hundra som kolar så är det inget som du kommer att se i form utav kroppar som störtar medvetslösa mot marken. Likväl handlar det i statistisk mening om att många många tusen individer drabbas av sjukdom och död.
Det marknadsförs och säljs inga "experimentella" vacciner, nej, allt det hittade du på.

Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det bisarra är att om folk börjar tänka efter så inser de att - just fan kollegans son har drabbats av myokardit, morfar dog plötsligt pga en propp i lungan, farmor pissade blod i två månader och grannens svärmor drabbades av turbocancer och var död inom inom en månad. Själv känner jag ett tryck över huvudet och kan inte tänka klart... MEN DET BEROR ABSOLUT INTE PÅ VACCINET HAHAHA!
Är det så?
Eller också kan man ta del av den vetenskap och den fakta som finns i ärendet. Jag föreslår att du gör exakt det.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Citera
2023-11-05, 15:13
  #542
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund
Det marknadsförs och säljs inga "experimentella" vacciner, nej, allt det hittade du på.


Är det så?
Eller också kan man ta del av den vetenskap och den fakta som finns i ärendet. Jag föreslår att du gör exakt det.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...

Det bisarra är att om folk börjar tänka efter så inser de att - just fan kollegans son har drabbats av myokardit, morfar dog plötsligt pga en propp i lungan, farmor pissade blod i två månader och grannens svärmor drabbades av turbocancer och var död inom inom en månad. Själv känner jag ett tryck över huvudet och kan inte tänka klart... MEN DET BEROR ABSOLUT INTE PÅ VACCINET HAHAHA!
Citera
2023-11-05, 15:35
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Numera tar i princip inga några boosters. Jag tror att risken är större vid covidinfektion. Det var så många dog i början av pandemin.

Folk dog av de första mutationerna som gav betydligt svårare sjukdom. Dessutom felbehandlades sjuka med morfin så att dom slutade andas.

När omikron-mutationen kom så visade sig i Afrika november 2021 den vara betydligt vara betydligt lindrigare, den spreds otroligt snabbt smittspridningen ökade enormt men antalet dödsfall föll ändå snabbt. Trots att ingen vaccinerades.
Citera
2023-11-09, 18:06
  #544
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det bisarra är att om folk börjar tänka efter så inser de att - just fan kollegans son har drabbats av myokardit, morfar dog plötsligt pga en propp i lungan, farmor pissade blod i två månader och grannens svärmor drabbades av turbocancer och var död inom inom en månad. Själv känner jag ett tryck över huvudet och kan inte tänka klart... MEN DET BEROR ABSOLUT INTE PÅ VACCINET HAHAHA!
Det har vi andra inte märkt av. Inte ett endast dugg, faktiskt.
Citera
2023-11-09, 19:55
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Vilka "vi"? Ni betalda agenter på Flashback Forum?
Typ alla som tagit vaccinet. Känner ingen som fått biverkningar.
Citera
2023-12-01, 17:48
  #546
Medlem
-GGs avatar
En studie som undersöker sambandet mellan ont i armen efter vaccinering och myokardit och plötslig död. Deltagarna är italienska idrottare på hög nivå och fritidstävlare:

(FB) mRNA-vaccinens eventuella biverkningar. Bör vi ifrågasätta fortsatt vaccination?



Kanske kan man hoppas på att sprutan på något sätt ges fel, och som senare kan ge upphov till allvarliga hälsoproblem. Om jag tolkar det väldigt snällt och hoppfullt. Men jag tror inte att så är fallet även om det kan vara så i enskilda fall.
Citera
2023-12-21, 10:16
  #547
Medlem
-GGs avatar
Lutons lagkapten är den senaste i raden av elitidrottare som drabbats av plötsligt hjärtstopp på plan. Han kunde räddas tillbaka till livet.

Det är väldigt svårt att förklara bort den massiva ökningen av hjärtstopp hos unga/idrottare som sker sedan vaccinets påverkan på folkhälsan.
Citera
2023-12-21, 21:07
  #548
Avstängd
Måste vara extra klena elitidrottare 11+ doser och ingen negativ effekt. När på ett ungefär är det man dör? Menar det har ju gått snart 4 år sedan.
Jodå, tränar gör jag också men jag skulle inte träna om jag ens var lite snorig.
Citera
2023-12-22, 01:10
  #549
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Lutons lagkapten är den senaste i raden av elitidrottare som drabbats av plötsligt hjärtstopp på plan. Han kunde räddas tillbaka till livet.

Det är väldigt svårt att förklara bort den massiva ökningen av hjärtstopp hos unga/idrottare som sker sedan vaccinets påverkan på folkhälsan.
Det verkar inte ens vara någon ökning av några hjärtstopp hos unga idrottare. Jag tittar i Nomis men det ser ut som statistiken är helt platt.

Här är statistiken för dödsfall av hjärtstopp och hjärtinfarkter för personer i England som procent av åldersgruppens totala antal.

Kod:
Age	         2019	2020	2021	2022
(all ages)	0.883	1.011	0.971	0.946
Aged under 1	0.393	0.375	0.410	0.385
Aged 1 to 4	0.013	0.012	0.012	0.015
Aged 5 to 9	0.007	0.006	0.006	0.008
Aged 10-14	0.009	0.008	0.007	0.009
Aged 15-19	0.021	0.020	0.024	0.024
Aged 20-24	0.036	0.032	0.037	0.036
Aged 25-29	0.045	0.043	0.046	0.045

https://www.nomisweb.co.uk/Query/Asv2Xls?Excel2007=yes&

Det verkar som du har fel IGEN!? Tant korrektamund0 är jobbig nu, det förstår jag, men fakta är fakta.

Herregud...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback