Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2023-05-26, 19:08
  #85
Medlem
Giant Squids avatar
Två sista avsnitten var bra igen. Bra tryck i finalen

Citera
2023-05-26, 19:12
  #86
Medlem
Carexs avatar
Yellowjackets är / var / är ett funkjazzband.

https://www.yellowjackets.com/
Citera
2023-06-05, 13:44
  #87
Medlem
DrWangs avatar
Jag tycker serien är okej men allt som sker i nutid är tämligen segt att ta sig igenom faktiskt. Hade önskat att man fick mer att bita i när det kommer till vad som hände därute. Det blir riktigt långsamt att hålla i intresset när typ bara hälften av innehållet är intressant över tid, mindre mjölka mer bang får vi hoppas på.
Citera
2023-06-06, 15:21
  #88
Medlem
Fred Friendlys avatar
Fy fan vad dålig säsong två var - givet mina förväntningar. Säsong ett är det närmsta en serie kommit Lost på ett emotionellt plan utan att serien tog dramaturgiska genvägar.. det vill säga fram till säsong två. Jag tycker inte att man

Säsong tre då?
Citera
2023-07-04, 03:06
  #89
Medlem
-Ines-s avatar
Snart är jag färdig med säsong 1.
Citera
2023-07-06, 19:34
  #90
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fy fan vad dålig säsong två var - givet mina förväntningar. Säsong ett är det närmsta en serie kommit Lost på ett emotionellt plan utan att serien tog dramaturgiska genvägar.. det vill säga fram till säsong två. Jag tycker inte att man

Säsong tre då?
Precis sett båda nu och jag håller med. Det känns inte alls som om man vet vart man skall i tvåan. Tills man insåg att det blir inget av det här så varför inte bränna ner skiten.

Det kan väl ändå inte bli en 3e säsong?
__________________
Senast redigerad av Klas-Vegas 2023-07-06 kl. 19:36.
Citera
2023-07-06, 22:50
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Precis sett båda nu och jag håller med. Det känns inte alls som om man vet vart man skall i tvåan. Tills man insåg att det blir inget av det här så varför inte bränna ner skiten.

Det kan väl ändå inte bli en 3e säsong?
Jag tror det blir en tredje säsong.
Tror jag läste någonstans att de siktade på fem säsonger redan från början.
Därav att massa hände i säsong 1 för att dra in publiken och sen bara lång transportsträcka utan att något händer säsong 2-4 för grand final säsong 5
Citera
2023-07-19, 14:06
  #92
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fy fan vad dålig säsong två var - givet mina förväntningar. Säsong ett är det närmsta en serie kommit Lost på ett emotionellt plan utan att serien tog dramaturgiska genvägar.. det vill säga fram till säsong två. Jag tycker inte att man

Säsong tre då?

Är som det ofta blir. Man har en plan och material för en säsong sedan spårar det ur. Det är ju också mycket lättare med första säsongen då man inte behöver förklara något eller ens ha en röd tråd.

För just denna serie känns det som att de borde tagit ett längre uppehåll för att jobba mer med manuset. Det var som att man blev överraskade efter att första säsongen blev en sådan succé att man sprang in och gjorde den andra ut rätt förberedelser.

Det är ju också lite typiskt för just amerikanska serier. Att det inte minst från TV-bolagen är en stress att det måste gå fort med nya säsonger. Om man jämför med serier från UK där det är vanligt att det kan gå 3-4 år mellan säsongerna.
Citera
2023-07-23, 18:14
  #93
Medlem
-Ines-s avatar
Melanie Lynskey är väldigt jobbig att se på tyvärr. Ful och tjock och astråkig.
Citera
2023-07-28, 11:54
  #94
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Melanie Lynskey är väldigt jobbig att se på tyvärr. Ful och tjock och astråkig.

Nej men det kan jag inte hålla med dig om!

Däremot var ju avslutet på S02 lite sådär---
Citera
2023-07-28, 21:12
  #95
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Melanie Lynskey är väldigt jobbig att se på tyvärr. Ful och tjock och astråkig.
Ja, hon har svällt ut sedan 2 1/5 män. Själv har jag aldrig Juliette Lewis. Allt hon tar i skriker white-trash. jag tycker rent av hon är äcklig.
Citera
2024-01-16, 07:09
  #96
Medlem
diseuses avatar
Författarstrejken i Hollywood har fördröjt produktionen av tredje säsongen, så det kommer inga nya avsnitt i år.

Deadline.com (‘Yellowjackets’ Season 3 Won’t Be Premiering Until 2025):
Citat:
The third season of Yellowjackets will not be premiering until 2025, Deadline has learned.

Following the writers and actors strikes that delayed production for most scripted series, the writers room for the Showtime psychological thriller reopened in September. Pre-production for the series was shut down just one day after the WGA strike began last May.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback