Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-15, 14:51
  #1
Medlem
WinnieSeilas avatar
Stämmer det att ”svennesanning” är ett trollkonto, och i så fall, hur kan man veta vilket konto som är det ”ursprungliga”?

Vid sök i ”Avstängningar och bannlysningar” (enligt anvisning i punkt 1 och 2 i (FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!) hittar jag inte användaren ”svennesanning”.

Enligt punkt 3 innebär detta då, om jag förstått det rätt, att konton ”svennesanning” är ett trollkonto til en tidigare avstängd eller bannlyst användare:
Citat:
(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!
3. Om du inte hittar orsaken i Avstängningar och bannlysningar så beror det på att kontot var ett trollkonto till en tidigare avstängd eller bannlyst användare. Om användaren inte är tillbaka efter den tid som har angetts i Avstängningar och bannlysningar beror detta på att användaren under sin avstängning har brutit mot regel 1.07

Mina funderingar:
(Min) första fetning: Jag kan inte hitta orsaken till ”svennesannings” avstängning då jag inte hittar kontot alls. (Bemärk att jag som sagt gjort som i punkterna 1 & 2, och avvaktat flera dagar)
(Min) andra fetning: Om ”svennesanning” inte visas i sök, kan man som sagt inte veta vilken tid som angetts för dennas avstängning, så då antar jag att användaren som det här menas är den ”ursprungliga” användaren. Hur kan man då hitta detta konto för att få veta tid som angetts för avstängningen?

Borde man inte i sådana tillfällen få söka fram den sist avstängda, med hänvisning till det ursprungliga kontot? Alltså alla de konton som har samma användare?

Det är ju mycket relevant information för den som har deltagit i debatt med denna användare att veta vilka andra konton det gäller/vilka konton som brutit mot 1.07, om det är regelns första eller andra mening som brutits och vilken tid som angetts för avstängningen.
Också för andra som deltagit i aktuell tråd är det viktig och intressant information att ha.
Citera
2021-11-15, 19:31
  #2
Moderator
najass avatar
Oavsett vad du tycker vore intressant att få veta så är det inte tillåtet att sammankoppla konton med varandra.
Citera
2021-11-16, 07:23
  #3
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Oavsett vad du tycker vore intressant att få veta så är det inte tillåtet att sammankoppla konton med varandra.
Ok, jag visste inte att den regeln också gällde i detta sammanhanget.
Men annars har jag förstått det rätt, att ”svennesanning” är ett trollkonto?
Citera
2021-11-16, 07:37
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Ok, jag visste inte att den regeln också gällde i detta sammanhanget.
Men annars har jag förstått det rätt, att ”svennesanning” är ett trollkonto?

Som det står i förklaringstexten du själv länkar till, har han under sin avstängning brutit mot regel 1.07
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback