• 1
  • 2
2021-11-15, 13:52
Medlem
Fuldamobiles avatar
Hej!

Vet att det är ett något konspiratoriskt ämne, men i sätt det i stället som en hypotes och fundering - hur planerar just du inför en eventuell realisering av Klaus Schwabs dröm "The great reset"?

Hela USAs regering, vår Svenska regering, ja hela västvärldens regeringar står enade bakom detta, fullt bestämda att genomföra planen, samt då efter totalt rivit det nuvarande någorlunda fungerande systemet - "Build back better"

Dock är numera världen uppdelad i trenne delar, nuvarande "väst" med grovt sett EU och USA där resetten skall ske, samt då stormakterna Ryssland och Kina.

Vad går då Herr Schwabs planer ut på, vad är det han vill uppnå?

Vi kan se detta på exempelvis denna sida, skrivet av Mike Yeadon:https://www.australiannationalreview...ching-stage-5/

Enligt Mike Yeadon har vi nu snart realiserat steg 5, som går ut på följande, bundet till den påhittade "covidpandmin" och det nyligen utlösta "klimatnödläget"

Phase 5: Establish chaos and Martial law. (November 2021-March 2022)

– Exploit the shortage of goods and food.
– Cause the paralysis of the real economy and the closure of factories and shops.
– Let unemployment explode.
– Apply a third dose to the vaxx (boosters).
– Take up the murder of the living old men.
– Impose compulsory vaccination for all.
– Amplify the myth of variants, the efficacy of the vaccine and the immunity of the herd.
– Demonize the anti-vaxx and hold them responsible for the dead.
– Arrest opposition leaders.
– Impose digital identity on everyone (QR code): Birth certificate, identity document, passport, driving license, health insurance card …
– Establish martial law to defeat the opposition.

Result, Second stage of digital control. Imprisonment or removal of opponents.

Nästa steg innan resetten kommer bli följande, och där kommer vi in på det privatekonomiska:

Phase 6: Cancel the debts and dematerialize the money. (March 2022-September 2022)

– Trigger the economic, financial and stock market collapse, the bankruptcy of the banks.
– To rescue the losses of the banks in the accounts of their clients.
– Activate the «Great Reset».
– De-materialize money.
– Cancel debts and loans.
– Impose the digital portfolio. (Digital Wallet)
– Seize properties and land.
– Ban all global medicines.
– Confirm the obligation to vaccinate semi-annually or annually.
– Impose food rationing and a diet based on the Codex Alimentarius.
– Extend the measures to emerging countries.

Result, Third stage of digital control. Extension of the N.O.M. to the whole planet.

Vi kan analysera några bitar av detta, vi börjar med att Klaus Schwab och grabbarna, då med hjälp av sin gigantiska fond Blackrock, tänker krascha alla börser, med medföljande bankkris.

Bankerna tömmer då folks konton, för att täcka upp sina förluster.

Vill minnas att även bankfackens innehåll får konfiskeras och övertagas av bankerna vi en kris, rätta mig gärna om jag har fel.

Detta för att intitiera sin reset.

Hur tänker man som sparsam privatperson inför detta, speciellt när fortsättningen är att all valuta skall upphöra, och ersättas med en global digital sådan?

Finns det någon som har ett någorlunda vettigt sätt att skydda sina egendomar, när efter detta att nästa steg blir totalt övertagande och konfiskering av all privat egendom och ekonomiska medel?

Finns ändå fördelar i detta, som jag ser det.

Alla skulder och lån nollställs - om man har stora lån, förvinner dessa direkt.

Så ta så stora lån som möjligt innan detta sker är en stor fördel, bara var skall pengarna investeras?

Vet inte om man som privatperson kan öppna konton och investera dessa tagna lån på börserna i Kina eller Ryssland.

Detta då under förutsättning att dessa två länder inte åker med i resetten, målet verkar vara att utropa Klaus Schwab till världshärskare, med då världshuvudstaden Jerusalem.

Låter som sagt tokigt, men nu är faktiskt väldigt många statsledare köpta, eller som Frankrikes Macron, med i WEF.

En finess kanske blir att undvika att investera dom större i-länderna, resetten är tänkt att spridas över mindre u-länder efter ett tag då man etablerat full kontroll över EU och USA.

Tänk på att detta är en hypotes, förvisso verkar det faktiskt vara så att tåget är i rullning och noga följer tidtabellen.

Dom som tror att vårt liv efter injektioner, covidpass, ekonomisk härdsmälta på något sätt ändå kommer att vara som vanligt, kanske borde tänka efter och tänka om.

Om inte bara för att dom faktiskt verkar kunna lyckas.

Vad är dina tankar och strategier inför det planerade stundande eventet "The great reset"?
Senast redigerad av Fuldamobile 2021-11-15 kl. 13:55.
2021-11-15, 14:00
Medlem
holmiums avatar
Jag planerar att fly till Nordkorea.
2021-11-15, 14:07
Medlem
flukkes avatar
Jag har delat in det i 3 steg, och dessa gäller inte bara för så kallade "great reset" scenarier utan i allmänhet något alla bör genomföra för att klara även enklare kriser.

1. Stort förråd av mat, vatten och bränsle (primärt ved för värmde, men gärna solceller med möjlighet till offgrid i huset)
2. Silver och guld.
3. Mässing och bly, som tur är har jag redan kommit hit.
2021-11-15, 14:09
Medlem
shrimpflavors avatar
Inget kommer hända. Kommer sitta i min solstol och avnjuta en fisljummen folköl.
2021-11-15, 14:11
Medlem
Tror du detta kommer ske innan eller efter zombieapokalypsen? Samtidigt?
2021-11-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuldamobile
Hej!

Vet att det är ett något konspiratoriskt ämne, men i sätt det i stället som en hypotes och fundering - hur planerar just du inför en eventuell realisering av Klaus Schwabs dröm "The great reset"?

Hela USAs regering, vår Svenska regering, ja hela västvärldens regeringar står enade bakom detta, fullt bestämda att genomföra planen, samt då efter totalt rivit det nuvarande någorlunda fungerande systemet - "Build back better"

Dock är numera världen uppdelad i trenne delar, nuvarande "väst" med grovt sett EU och USA där resetten skall ske, samt då stormakterna Ryssland och Kina.

Vad går då Herr Schwabs planer ut på, vad är det han vill uppnå?

Vi kan se detta på exempelvis denna sida, skrivet av Mike Yeadon:https://www.australiannationalreview...ching-stage-5/

Enligt Mike Yeadon har vi nu snart realiserat steg 5, som går ut på följande, bundet till den påhittade "covidpandmin" och det nyligen utlösta "klimatnödläget"

Phase 5: Establish chaos and Martial law. (November 2021-March 2022)

– Exploit the shortage of goods and food.
– Cause the paralysis of the real economy and the closure of factories and shops.
– Let unemployment explode.
– Apply a third dose to the vaxx (boosters).
– Take up the murder of the living old men.
– Impose compulsory vaccination for all.
– Amplify the myth of variants, the efficacy of the vaccine and the immunity of the herd.
– Demonize the anti-vaxx and hold them responsible for the dead.
– Arrest opposition leaders.
– Impose digital identity on everyone (QR code): Birth certificate, identity document, passport, driving license, health insurance card …
– Establish martial law to defeat the opposition.

Result, Second stage of digital control. Imprisonment or removal of opponents.

Nästa steg innan resetten kommer bli följande, och där kommer vi in på det privatekonomiska:

Phase 6: Cancel the debts and dematerialize the money. (March 2022-September 2022)

– Trigger the economic, financial and stock market collapse, the bankruptcy of the banks.
– To rescue the losses of the banks in the accounts of their clients.
– Activate the «Great Reset».
– De-materialize money.
– Cancel debts and loans.
– Impose the digital portfolio. (Digital Wallet)
– Seize properties and land.
– Ban all global medicines.
– Confirm the obligation to vaccinate semi-annually or annually.
– Impose food rationing and a diet based on the Codex Alimentarius.
– Extend the measures to emerging countries.

Result, Third stage of digital control. Extension of the N.O.M. to the whole planet.

Vi kan analysera några bitar av detta, vi börjar med att Klaus Schwab och grabbarna, då med hjälp av sin gigantiska fond Blackrock, tänker krascha alla börser, med medföljande bankkris.

Bankerna tömmer då folks konton, för att täcka upp sina förluster.

Vill minnas att även bankfackens innehåll får konfiskeras och övertagas av bankerna vi en kris, rätta mig gärna om jag har fel.

Detta för att intitiera sin reset.

Hur tänker man som sparsam privatperson inför detta, speciellt när fortsättningen är att all valuta skall upphöra, och ersättas med en global digital sådan?

Finns det någon som har ett någorlunda vettigt sätt att skydda sina egendomar, när efter detta att nästa steg blir totalt övertagande och konfiskering av all privat egendom och ekonomiska medel?

Finns ändå fördelar i detta, som jag ser det.

Alla skulder och lån nollställs - om man har stora lån, förvinner dessa direkt.

Så ta så stora lån som möjligt innan detta sker är en stor fördel, bara var skall pengarna investeras?

Vet inte om man som privatperson kan öppna konton och investera dessa tagna lån på börserna i Kina eller Ryssland.

Detta då under förutsättning att dessa två länder inte åker med i resetten, målet verkar vara att utropa Klaus Schwab till världshärskare, med då världshuvudstaden Jerusalem.

Låter som sagt tokigt, men nu är faktiskt väldigt många statsledare köpta, eller som Frankrikes Macron, med i WEF.

En finess kanske blir att undvika att investera dom större i-länderna, resetten är tänkt att spridas över mindre u-länder efter ett tag då man etablerat full kontroll över EU och USA.

Tänk på att detta är en hypotes, förvisso verkar det faktiskt vara så att tåget är i rullning och noga följer tidtabellen.

Dom som tror att vårt liv efter injektioner, covidpass, ekonomisk härdsmälta på något sätt ändå kommer att vara som vanligt, kanske borde tänka efter och tänka om.

Om inte bara för att dom faktiskt verkar kunna lyckas.

Vad är dina tankar och strategier inför det planerade stundande eventet "The great reset"?
Dom har ännu inte lyckats ta bort vapnen från folket (jägarna&militären och poliser)
2021-11-15, 14:21
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Jag har delat in det i 3 steg, och dessa gäller inte bara för så kallade "great reset" scenarier utan i allmänhet något alla bör genomföra för att klara även enklare kriser.

1. Stort förråd av mat, vatten och bränsle (primärt ved för värmde, men gärna solceller med möjlighet till offgrid i huset)
2. Silver och guld.
3. Mässing och bly, som tur är har jag redan kommit hit.

2 och 3 Vad ska man göra med metallerna när man inte kan sälja dom för pengar?
2021-11-15, 14:45
Medlem
NeinChads avatar
Jag investerar i ammunition och ädelmetaller samt fortifierar mitt hus och sätter upp övervakning i form utav åtelkameror.
Funderar även på att införskaffa en drönare med termisk kamera för att kunna se ZOG-lakejer och freeloaders som smyger runt på marken..
2021-11-15, 14:46
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
2 och 3 Vad ska man göra med metallerna när man inte kan sälja dom för pengar?
Byta dem mot mat och sex.
2021-11-15, 14:49
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag planerar att fly till Nordkorea.

Eller Buthan
2021-11-15, 14:51
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeinChad
Hahahaha helt rätt.

Vet inte vad jag ska göra faktiskt.

Böja mig fram och ta den i röven?
2021-11-15, 14:56
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeinChad

Är internet nere och xhamster inte funkar så förstår jag.
Mat kanske i första steget som betalning på Ica.
När affärerna är stängda så undrar jag om någon byter bort mat och vatten mot metaller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in