Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas1968
Har testat Ubuntu men särskilt likt Windows7 tycker jag faktiskt inte att det är. I Ubuntu gör man ju det mesta via rullgardinsmenyer och inte via en startmeny som i Windows7. Kan ju inte köra alla Windowsprogram heller. När det gäller saker som skickas till Microsoft så går ju det mesta av detta att stänga av i både 10an och 11an. Var svårare då Windows10 var nytt. Då fanns färre möjligheter att stänga av detta.
Det beror så klart på vad du vill göra med ditt system. Ska du spela dom nya bästa spelen så gäller så klart Windows alla gånger.
Gör du saker med systemet så är det långt från likt, commandon är helt andra för att göra samma saker.
men ska du surfa lite på nätet. Och byt färg på skrivbordet och lägg mappen Firefox där så ser det ju tamigsjutton nära exakt lika dant ut.
Vi kommer ju från tiden där man startade grejer och spel i DOS så vem bryr sig om hur en meny Rullar upp. jag gillar inte sånt så jag stänger av det i alla system så långt det går och vill helst att alla system går via liknande DOS i stället.