Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-10, 04:14
  #1
Avstängd
KAWBOJs avatar
Hej jag är oduglig på Appleprodukter och jag tycker Appleprodukter är odugliga, men jag har iaf en gammal Apple TV 2 box med specs enligt nedan som jag vill Jailbreaka, är det ens möjligt.
Jag har försökt lite men utan framgång.

Modell: A1469
Programvara: 7.8 (8158)

Är det ens möjligt och i vilken ände ska jag börja, nergradera Programvaran, och isf hur gör ja, eller har ni andra tips?

Jag har raderat den senaste versionen av Itunes som jag prövade med först med Ses0npass vilket inte fungerade och nu installerat en gammal version 10.5 I min windows laptop alltså, jag har inte tillgång till någon macdator. ( Så blackb0x kan jag ej köra)

När jag installerade den gamla Itunes 10.5 så kom jag förbi det felmeddelandet jag fick först att jag var tvungen att ha Itunes installerat men fastnar nu istället på nästa felmeddelande...
Seas0npass is unable to retrieve firmware details.....


Tar tacksamt emot förslag på hur jag ska besegra den lilla äckliga TV-boxen.

Edit: Ska försöka nergradera till 5.3 nu, se om jag lyckats med det.
__________________
Senast redigerad av KAWBOJ 2021-11-10 kl. 04:37.
2021-11-10, 05:29
  #2
Avstängd
KAWBOJs avatar
OBS: Apple TV 3 Apple TV Gen 3

Det är en Apple TV 3
2021-11-10, 05:46
  #3
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAWBOJ
Hej jag är oduglig på Appleprodukter och jag tycker Appleprodukter är odugliga, men jag har iaf en gammal Apple TV 2 box med specs enligt nedan som jag vill Jailbreaka, är det ens möjligt.
Jag har försökt lite men utan framgång.

Modell: A1469
Programvara: 7.8 (8158)

Är det ens möjligt och i vilken ände ska jag börja, nergradera Programvaran, och isf hur gör ja, eller har ni andra tips?

Jag har raderat den senaste versionen av Itunes som jag prövade med först med Ses0npass vilket inte fungerade och nu installerat en gammal version 10.5 I min windows laptop alltså, jag har inte tillgång till någon macdator. ( Så blackb0x kan jag ej köra)

När jag installerade den gamla Itunes 10.5 så kom jag förbi det felmeddelandet jag fick först att jag var tvungen att ha Itunes installerat men fastnar nu istället på nästa felmeddelande...
Seas0npass is unable to retrieve firmware details.....


Tar tacksamt emot förslag på hur jag ska besegra den lilla äckliga TV-boxen.

Edit: Ska försöka nergradera till 5.3 nu, se om jag lyckats med det.


Nej det går inte att göra, den är från 2012, alltså 9 år gammal och är i princip en chromecast.
2021-11-10, 06:18
  #4
Avstängd
KAWBOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Nej det går inte att göra, den är från 2012, alltså 9 år gammal och är i princip en chromecast.

Jag är rätt envis av mig och massor artiklar och youtubeklipp säger att det går.
Är du duktig på Appleprylar eller slängde du ur dig något bara?

Edit: Har nu lyckats hitta en signerad IPWS-fil som fungerar med I-tunes så nedgradering av firmware pågår i detta nu.
__________________
Senast redigerad av KAWBOJ 2021-11-10 kl. 06:33.
2021-11-10, 16:10
  #5
Avstängd
KAWBOJs avatar
Jag höll på säkert två timmar med det där jävla ASET aldrig mer ska jag befatta mig med skräp från Apple, ALDRIG mer! Fan vilken dynga det är, det har jag fått bekräftat varenda gång jag hjälpt någon med deras äckliga äppleelektronik.

Den lilla äckliga boxen är kastad i papperskorgen och jag har bett mod att kasta den här tråden, men mod verkar ha en applehjärna för det går inte så fort.
2021-11-10, 16:31
  #6
Moderator
Rassas avatar
Tack, då vet vi. Tråd låst. /Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback