2021-11-09, 17:13
Medlem
airbuds avatar
En närstående fick idag hemskick från Telia där denne uppmärksammades om att dennes mobilnummer, som skall vara dolt, funnits synligt på nummerupplysningssidor Telia samarbetar med. Detta mellan juli och september om jag tolkar informationen rätt.

Lyckligtvis har personen ifråga dolt nummer av principiella skäl, och behöver därför inte oroa sig över hälsan ifall numret skulle finnas på nätet. Annat hade det varit om man exempelvis var i vårdnadstvist eller lever under hot; undrar hur många som varit tvungna att byta nummer?

Jag tänker även att ifall "skummare" nummerupplysningssidor, säg mrkoll, kommit över denna information, så hade det troligtvis varit nästintill omöjligt att få numret raderat.

Informationen i sin helhet, bild: https://imgur.com/a/WypxMOE
Citera
2021-11-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
En närstående fick idag hemskick från Telia där denne uppmärksammades om att dennes mobilnummer, som skall vara dolt, funnits synligt på nummerupplysningssidor Telia samarbetar med. Detta mellan juli och september om jag tolkar informationen rätt.

Lyckligtvis har personen ifråga dolt nummer av principiella skäl, och behöver därför inte oroa sig över hälsan ifall numret skulle finnas på nätet. Annat hade det varit om man exempelvis var i vårdnadstvist eller lever under hot; undrar hur många som varit tvungna att byta nummer?

Jag tänker även att ifall "skummare" nummerupplysningssidor, säg mrkoll, kommit över denna information, så hade det troligtvis varit nästintill omöjligt att få numret raderat.

Hemligt nummer menar du nog. Dolt nummer är ju att den som ringer inte visar vem det är.
Citera
2021-11-09, 17:36
Medlem
Om det en gång legat öppet på internet så är det ju där förevigt.
Citera
2021-11-09, 18:11
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbud

Hittar nu numret om ni söker på det?
Finns ju ett erbjudande om att byta nr, nyttja det!
Citera
2021-11-09, 18:40
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hemligt nummer menar du nog. Dolt nummer är ju att den som ringer inte visar vem det är.

Okej, tack!

Mod får gärna ändra i rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in