Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-09, 05:57
  #1
Medlem
I helgen antändes Åsele värdshus mitt i natten, 47 gäster måste utrymmas. En man i 50-årsåldern har gripits och anhållits misstänkt för mordbrand, polisen vill inte berätta om han har någon koppling till värdhuset eller orten

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-for-mordbrand

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...shuset-i-asele
Citera
2021-11-09, 07:17
  #2
Medlem
Ska vi diskutera något?
Citera
2021-11-09, 07:25
  #3
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ska vi diskutera något?
Kanske vem och varför?
OT men jag var där på ett bröllop för 55 år sedan och känner inte igen mig från bilderna. Kanske inte samma byggnad längre?
Citera
2021-11-09, 17:47
  #4
Medlem
Ingen som vet något? Borde gå att begära ut ett och annat eller går det inte när han är på fri fot endast skäligen misstänkt?
Citera
2021-11-09, 18:05
  #5
Medlem
Är det inte där värdshuset är ihopbyggt med ett hamburgerhak och en camping?

Man träffar på så många konstiga ställen som resande, men det var rätt bra om jag inte minns fel
Citera
2021-11-10, 09:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Är det inte där värdshuset är ihopbyggt med ett hamburgerhak och en camping?

Man träffar på så många konstiga ställen som resande, men det var rätt bra om jag inte minns fel
Det är ett bra ställe att bo, bra mat med.

Det bor mest folk som jobbar med vindkraft nuförtiden.

Mannen som anhölls var gäst själv och branden skedde tydligen på vindsvåningen.

Från Folkbladets låsta artikeln:

Citat:
Misstänkte mannen var själv gäst på värdshuset. Det säger åklagare Irene Falk, som leder förundersökningen. ...

....Branden startade i en vindsvåning i byggnaden. Polisen inledde tidigt en förundersökning om mordbrand och har under lördagen genomfört ....

Inga arga vindkraftsmotståndare då som härjade men troligen en vindkraftsbyggare som glömde fimpa fimpen.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback