2021-11-06, 21:24
Medlem
Alfrids avatar
Det finns ganska många invandrare som säljer bagagnade mobiltelefoner på blocket. Kan man lite på dem eller riskerar det bli något problem om man köper en telefon av dem?
Citera
2021-11-06, 21:27
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Ja vissa kan man lita på och vissa kan det bli problem med.
Citera
2021-11-06, 21:31
Medlem
Alfrids avatar
Invandrare verkar köpa nya dyra mobiler hela tiden. När jag var på Elgiganten var det en äldre invandrare som tittade på alla nya Samsung fold-mobiler och frågade säljare om priser och så. Han verkade inte veta så mycket men ville ha det senaste och dyraste.
Citera
2021-11-06, 21:41
Medlem
Running_mans avatar
Jag har köpt minst 2 telefoner av invandrare via Blocket. Har gått bra alla gånger.

Se till att du får:
Kvitto
Original laddare
Övriga tillbehör(om såna fanns)

Annars finns risken att detr stöldgods. Hur stor är sannolikheten att en sprillabs ny telefon säljs begagnad utan några som helst kvitton och kringutrustning?

"-Sorry men jag tappade bort allt under dom här 2 hektiska dagarna jag ägt den!"
Citera
2021-11-06, 21:49
Medlem
apelsinmissbruks avatar
När min telefon gick sönder och jag akut behövde ny mobil så var min första tanke att plocka upp något prisvärt på blocket och göra en snabb affär.

Men många annonser är så himla suspekta samtidigt som man läst en hel del skräckhistorier.
Lätt att man blir blåst och lämnad tomhänt.

Slutade med att jag drog till butiken och köpte en helt ny mobil istället som jag kan vara 100% säker på att den är bara min så man slipper behöva oroa sig.
Citera
2021-11-06, 21:53
Medlem
Köper man en iPhone/iPad så är såklart kvitton på den viktiga, men minst lika viktigt är att man kan kontrollera och bekräfta att den är utloggad från iCloud och därmed även Hitta min iPone/iPad, samt Apple Store, Apple Music etc. Annars ligger man risigt till när man ska starta upp den som sin egen….
Citera
2021-11-06, 22:32
Bannlyst
finns väl bra replicas med!! fina utanpå men bajs inuti!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in