2021-11-05, 16:54
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Betalade en tjänst som aldrig genomfördes, det tog 15 minuter att dom fått pengarna .
Sedan förra tisdagen fick jag en bekräftelse att pengarna återbetalts till samma kreditkort ,men kan ta upp till 7-14 vardagar skriver dom,varför ska det ta sådan tid när DOM ser min betalning i princip direkt
Sitter dom och håller på pengarna eller min mottagande bank?
Vi lever i 2021 ska väl gå på max 1 business dag?
Eller var fastnar det med problem ?
Och Nej jag är inte i behov av pengarna ,undrade bara varför det bara oftast gäller 1 väg ;-)
Nån som har koll ?
Citera
2021-11-05, 16:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Betalade en tjänst som aldrig genomfördes, det tog 15 minuter att dom fått pengarna .
Sedan förra tisdagen fick jag en bekräftelse att pengarna återbetalts till samma kreditkort ,men kan ta upp till 7-14 vardagar skriver dom,varför ska det ta sådan tid när DOM ser min betalning i princip direkt
Sitter dom och håller på pengarna eller min mottagande bank?
Vi lever i 2021 ska väl gå på max 1 business dag?
Eller var fastnar det med problem ?
Och Nej jag är inte i behov av pengarna ,undrade bara varför det bara oftast gäller 1 väg ;-)
Nån som har koll ?
Verkar ta sådan tid, handlade med mitt Collectum kreditkort, fick aldrig varan o återbetalningen tog över 30 dagar.
Citera
2021-11-05, 17:00
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Verkar ta sådan tid, handlade med mitt Collectum kreditkort, fick aldrig varan o återbetalningen tog över 30 dagar.
Sjukt, så frågan vem är boven ;-)
Citera
2021-11-05, 17:21
Medlem
knark-kungens avatar
Det är bankerna som gör pengar på dina pengar (utan ränta förstås), riktiga gamar och extremt oförskämt.
Citera
2021-11-06, 01:18
Medlem
miikoss avatar
Det är så bankernas system fungerar, när man köper saker så sker inte betalningen direkt, utan beloppet reserveras och butiken får ett meddelande om att det finns disponibelt belopp för köpet.

Själva betalningen sker 1-5 dagar senare.

Liknande med återbetalningen, det tar 1-5 dagar, efter att butiken har gjort en charge back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in