• 2
  • 3
2021-11-05, 19:21
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Folk spelar så jävla rika i detta landet. Men hur många är rika? Är jag på riktigt den enda i hela sverige som har pengar?

Om du genuint undrar så är mediansvensken du ser på gatan god för cirka 770 000 kr om hen avytrrar alla tillgångar och löser alla skulder. Privat pensionskapital (PPM och tjänstepension antar jag) räknas alltså in här. Så "rik" är svensken.

Källa: Credit Suisse Global Wealth Report 2021, sida 12
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2021-11-05 kl. 19:28.
2021-11-05, 19:46
Medlem
musttomtes avatar
Frågan är ju hellre hur mycket skatt du vill betala och hur mycket du vill ha. Allt går utom att jobba sig rik.
2021-11-05, 20:11
Medlem
Sykos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Alltså ärligt talat nu. Folk spelar så jävla rika i detta landet. Men hur många är rika? Är jag på riktigt den enda i hela sverige som har pengar? Alltså riktiga $$$$$ inte fejk pengar som alla med flotta bilar som har bilar på avbetalning eller kredit eller på företaget.

Kollar man på bilar 500k-1 miljon klassen är det ju inte ens 0.01% som säljs privat?

Samma när man pratar med tjejer på internet i 30+ åldern. Dom jobbar heltid och jobbat senast 10 åren. Men har 2000 kronor på banken, Ingen bostadsrätt, Ingen bil, Dom har INGET av värde.

Jobbar folk gratis nu för tiden? Jag har väl stött på någon i min ålder som har lite pengar och då är det ärvda pengar.

Om jag vill köpa en bil för 500k + hur gör jag det privat? För jag vägrar köpa av en scam försäljare.

Du har pengar och tror en bättre bil börjar på 500.000kr ?

Hur man köper en bil?
2021-11-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Det kostar ju inte mer? Bilförsäljare köpet ju in tex en Lamborghini begagnad av en privatperson för säg 2 miljoner. Sen lägger dom ut den dagen efter för 2.2miljoner. Sen kommer jag och köper den för 2.2. Då är min fråga vad får jag för 200 tusen av bilförsäljaren absolut ingenting. Därför är det bättre att köpa av en privatperson.

Möjligtvis att dom erbjuder någon garanti några veckor men är det värt 200 tusen extra?

Inbytespriserna är generellt lägre än vad man kan sälja bilen för själv, men är enkelt och smidigt vid bilbyten, så den bilen hade förmodligen kostat 2,2M ändå, eller strax under.
2021-11-05, 20:18
Medlem
Diablo1118s avatar
Otydlig trådstart med rubrik som inte stämmer med frågeställning och om frågan är hur man köper en bil är detta fel delforum.
Tråd Låst moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in